اقتصاد مقاومتی که در سال‌های اخیر در مرکز توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته‌، با حمایت صنعت چاپ اجرایی می‌شود.

غلامرضا شجاع، مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران در خصوص نقش صنعت چاپ در رشد اقتصادی کشور به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اقتصاد مقاومتی که در سال‌های اخیر بارها مطرح شده و مقام معظم رهبری نیز بر روی آن تأکید داشته، با حمایت صنعت چاپ اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما در حال حاضر در زمره 10 کشور اول تولید کننده میوه و 50 کشور برتر صادر کننده این محصول قرار گرفته، افزود: ما به شرط بهبود شرایط حاکم بر صنعت چاپ و افزایش کیفیت بسته‌بندی‌ها ظرفیت ارتقای جایگاه خود را در میان صادرکنندگان میوه داریم.

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران با تأکید بر اینکه صنعت چاپ کشور ما شدیداً نیازمند حمایت دولتی است، اظهار داشت: امروزه ماشین‌آلات چاپی ما فوق‌العاده کهنه شده‌اند و سرمایه‌گذاری بر روی واردات ماشین‌آلات جدید با توجه به 2 الی 3 برابر شدن ارز، توجیه اقتصادی ندارد.

شجاع ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون صنعت چاپ که جایگاه رفیعی در دنیا دارد و در آمریکا هم پس از اسلحه و کشاورزی با بیش از 225 میلیارد دلار درآمد و گردش مالی به عنوان صنعت سوم شناخته شده، در کشور ما در کنار اصنافی همچون آرایشگرها و سماورسازها قرار گرفته است.

صنعت چاپ نیازمند تزریق وام‌های کم‌بهره است

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه صنعت چاپ نیازمند تزریق وام‌های کم‌بهره است، گفت: در حال حاضر صنعت چاپ ما به سختی خودش را اداره می‌کند و دولت در درجه اول باید به این باور برسد که این صنعت می‌تواند کلی از مشکلات کشور را تکمیل و معرفی کرده و به پیش ببرد.

شجاع افزود: ما در صنعت چاپ نیازمند هدایت سرمایه‌گذاری و تمرکز ناجیان این صنعت بر روی بخش‌هایی هستیم که در آن‌ها از فقر رنج می‌بریم.

وی اظهار داشت: صنعت چاپ فقط کتاب و مطبوعات نیست و می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزش‌افزوده کالاها را نیز افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران ادامه داد: امروزه همه صنایع نیازمند صنعت چاپ هستند و به طور مثال تولید 25 درصد قطعات یک اتومبیل وابسته به چاپ است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.