ایت الله نصیری از علمای استان سمنان و مدیران قدیمی حوزه علمیه سمنان بوده است.

از کتاب مرحوم ایت الله نصیری در سمنان رونمایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، از کتاب مرحوم آیت الله شیخ محمد تقی نصیری که به روایت اسناد ساواک بوده است همزمان با اولین سالگرد رحلت ایشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین خزائی، مشاور عالی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان و نخبگان استان سمنان رونمایی شد.

در این آیین مشاور عالی وزیر اطلاعات و رئیس شورای عالی انتشارات وزارت اطلاعات گفت: تا کنون 300 جلد کتاب در زمینه های رجال سیاسی، تاریخ نگاری کشور از مشروطه تا کنون و ... توسط اداره کل بررسی های تاریخی وزارت اطلاعات منتشر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خزائی اظهار داشت: تبیین جایگاه علما در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهم است. وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت وجود علما و یاران امام راحل به جایگاه رفیعی در منطقه دست یافته است، افزود: در حال حاضر به فرموده رهبر معظم انقلاب در پیچ تاریخی قرار داریم که عبور از این پیچ ما را به دوره همواری خواهد رساند.

رییس کمیته عالی مبارزه با جریان های تکفیری و القاعده با بیان اینکه دشمنان نمی خواهند انقلاب اسلامی ایران الگو شود و در منطقه نفوذ داشته باشد، گفت: راهبرد اصلی دشمنان جنگ بین شیعه و سنی و ناامن کردن ایران است.

آیت الله شیخ محمدتقی نصیری همچنین فرزند گرامی خود شهید محمدصادق نصیری را در مسیر دفاع از کیان کشور در جنگ تحمیلی، به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرد.

آیت الله شیخ محمدتقی نصیری در سال 1310 هجری شمسی چشم به جهان گشود و از همان دوران نوجوانی و جوانی در شهرهای قم و مشهد مقدس به تحصیل پرداختند و در نهایت به سمنان بازگشت و پنجاه سال در خدمت دین و مردم سمنان بودند.

آیت الله نصیری بیستم شهریورماه 93 دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.