هنرمند تبریزی گفت: کشورهای آلمان و روسیه می توانند مقصدهای تجاری خوبی برای صادرات صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، علیرضا رضایی در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریزگفت:  مردم علاقه بسیار زیادی برای خرید صنایع دستی و آثار هنری دارند ولی مشکلات اقتصادی، این توان را از آنان سلب کرده است.

وی ادامه داد: استقبال مردم تبریز از این نمایشگاه خوب است ولی اغلب بازدیدکنندگان را افرادی تشکیل می‌دهند که یا دانشجو هستند یا محقق و پژوهشگر؛ تعداد بسیار کمی از مردم می‌توانند آثاری از صنایع دستی را خریداری کنند.

رضایی معرق کاری را یکی از صنایع دستی کاربردی دانست و ادامه داد: با توجه به تجربه ای که در این حوزه دارم، کشورهای آلمان و روسیه می توانند مقاصد تجاری خوبی برای صادرات صنایع دستی باشند.

این هنرمند تبریزی صنایع دستی تصریح کرد: در این کشورها، ارزش و اهمیتی بیشتر از سایر کشورها برای صنایع دستی ایران قائل هستند.

رضایی برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را از اقدامات حمایتی خوب و قابل توجه نهادهای دولتی خواند و افزود: از دولت انتظار داریم شرایطی را مهیا کند که زمینه حضور بیشتر هنرمندان ایرانی در نمایشگاه ها و بازارهای بین المللی را فراهم کند تا از این طریق شاهد افزایش صادرات محصولات و آشنایی هر چه بیشتر مردم کشورهای مختلف با هنر و فرهنگ ایران اسلامی باشیم.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۱۹:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
میشه درمورد اینکه چه جوری برای عرضه محصولات هنری تو المان غرفه نمایشگاهی اجاره کنیم توضیح بدین