مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: جشن انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش، مهر ماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرزین حق‌پرست اظهار داشت: بنا به تصمیمات گرفته شده در نشست هماهنگی جشن انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش بناست تا در مهر ماه سال‌جاری و با حضور جمعی از هئیت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی و مسئولان بلند پایه کشوری و استانی شاهد برگزاری جشن جهانی شدن تبریز باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه که در استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد مقرر شد تا سازمان صنعت معدن و تجارت استان به عنوان رئیس و و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به عنوان نایب رئیس کمیته اجرایی همایش تمهیدات لازم را برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این جشن فراهم کنند.
 
حق‌پرست زمان برگزاری این جشن را 14 مهر ماه سال‌جاری عنوان و تصریح کرد: این مراسم با حضور رئیس شورای جهانی صنایع دستی و رئیس منطقه‌ای غرب آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع دستی و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در تبریز برگزار می‌شود.
 
وی از پیش‌بینی برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های علمی و اقتصادی در حاشیه این مراسم خبر داد و افزود: تصمیم بر این است تا 14 مهر هر سال انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی در حوزه بافت فرش دستباف گرامی داشته شود.
 
گفتنی است؛ انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش دستباف پس از ارائه مدارک و مستندات و سوابق طراحی، بافت و تجارت فرش به شورای جهانی صنایع دستی و نیز بازدید اعضای این شورا در اوایل سپتامبر سال 2015 میلادی صورت گرفت.

منبع: فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.