مقامات شرکت های نفتی آفریقای جنوبی و ایران با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگارن جوان به نقل از رویترز، معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی گفت شرکتهای نفتی در این کشور، اکتبر (31 روز منتهی به 10 آبان) برای گفتگو درباره ازسرگیری واردات نفت خام با مسئولان ایرانی دیدار خواهند کرد.  
 
لغو تحریمهای بین المللی بر ضد ایران احتمالا بهار آینده آغاز می شود. این درحالیست که تهران و غرب روابط خود را ازسر گرفته اند. این موضوع می تواند راه را برای امضای قراردادهایِ تجاریِ میلیاردها دلاری باز کند.
 
ایران زمانی بزرگترین صادر کننده نفت به آفریقای جنوبی بود و روزانه حدود 380 هزار بشکه نفت به این کشور صادر می کرد.
 
"تمپیسلی ماگولا" -- معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی -- به رویترز گفت: "قرار است مسئولان ایرانی اکتبر آینده به آفریقای جنوبی سفر کنند و این فرصتی را برای گفتگو با شرکتهای نفتی به وجود می آورد."
 
وی در گفتگویی تلفنی افزود: آفریقای جنوبی قصد ساخت یک پالایشگاه نفت را دارد که در آن، از نفت خام ایران استفاده خواهد شد و در کنار تاسیسات مایع کردن گاز شرکت پتروسا در خلیج موسل Mossel کار خواهد کرد."  

وی اضافه کرد : "قصد ساخت یک پالایشگاه را داریم و عملا مذاکرات در خصوص ایجاد مشارکت را آغاز کرده ایم و شرکت دولتی پتروسا در خصوص کمک تهران برای ساخت نیروگاه مایع کردن گاز توافق کرده است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار