همسر شهید رضایی نژاد، در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

سخنرانی همسر شهید هسته‌ای در حاشیه نشست عمومی سازمان مللبه گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌امین نشست عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل در مقر اروپایی این سازمان در کشور سوییس در حال برگزاری است.

در حاشیه این نشست، سازمان‌های مردم نهاد کشورها به برگزاری پنل‌های موضوعی درباره مسائل کشورهایشان و معضلات حقوق بشری مناطق مختلف دنیا می‌پردازند.

گفتنی است در نخستین روز برگزاری این نشست، نماینده سمن‌های چند کشور آفریقایی، ضمن برگزاری پنلی با موضوع تروریسم، از همسر شهید رضایی نژاد- یکی از شهدای هسته‌ای کشورمان- به عنوان یکی از سخنرانان این نشست دعوت به عمل آوردند.

شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد یکی از شهدای هسته‌ای کشورمان، به عنوان اولین سخنران این نشست، به تشریح جایگاه تروریسم در اثرگزاری بر امنیت روانی و اجتماعی پرداخت و تجربه شخصی خود را به عنوان یکی از قربانیان تروریسم مطرح نمود.

وی گفت: قطعاً مهم‌ترین چالشی که تروریسم ایجاد می کند، از بین بردن امنیت است و امنیت یکی از مولفه‌های مهم توسعه کشورها به حساب می آید. بین امنیت و توسعه یافتگی رابطه‌ای متقابل وجود دارد.

پیرانی افزود: با هر ترور، امنیت روانی یک جامعه دچار چالش می‌شود. در مورد همسر من و ترور همکارانشان در ایران، این مسئله کاملاً نمود دارد. آن‌ها فقط افرادی علمی‌ و تنها در خدمت توسعه کشورشان بودند. تصور کنید بار روانی ترور در خانواده ما بالاخص برای دخترم و ناامنی روانی‌اش از چهار سال پیش تا الان وجود دارد.

گفتنی است سخنرانی های صورت گرفته در این نشست، با استقبال مخاطبین مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار