دانشگاه امیرکبیر بنا بر دو بعدی یا چندبعدی بودن باعث شده به عنوان یک دانشگاه پلی‌تکنیک در بین دانشگاه‌های دیگر تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم ورود دانشجویان کارشناسی به کارشناسی ارشد با حضور ریاست دانشگاه امیرکبیر و مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد که ظرفیت پذیرفته‌شدگان در این دانشگاه 2 هزار و 500 دانشجو در مقاطع مختلف می‌باشد. 
 
دکتر سیدمحمدرضا معتمدی ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در این باره می‌گوید: دانشگاه امیرکبیر با چندین سال قدمت توانست به عنوان دانشگاه نسل سوم معرفی گردد که در این دانشگاه تولید علم‌، نوآوری و خلاقیت در چرخه پیشرفت نقش بسیار مهمی دارد. 
 
وی بیان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک دانشگاه پلی‌تکنیک بوده و از این جهت کاربردی‌ترین دانشگاه در بین دانشگاه‌های دیگر است. 
 
معتمدی اظهار داشت: این دانشگاه یک بعدی نیست دانشگاهی نیست که فقط روی مسائل علمی تکیه کند و در عرصه تولید کارشناسان ارشد و مدیران بسیار توانمند پیشرفت دارد.
 
رئیس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: هدف ما این است که نیروی باسواد و کارآمد تربیت کنیم که 10 نفر از این نیروها و اساتید دانشگاه جزء وزرای دولت هستند. نیرویی که در این دانشگاه به چشم می‌خورد یک بعدی نیست و در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی شرکت دارد. 
 
دانشگاه یک اقیانوس است و شما ماهیان آن اقیانوس 
در ادامه میراحمدی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه امیر کبیر با بیان این مطلب که دانشگاه یک اقیانوس است؛ عنوان کرد: دانشگاهی که به آن وارد شدید دانشگاهی است که در تمام عملیات‌های دفاع مقدس همکاری داشته و بررسی کردیم که در این دانشگاه و در آن دوران 90 شهید تقدیم کرده‌ایم که نام دانشگاه امیرکبیر بر تارک این دانشگاه می‌درخشد شهیدی که نامش بر روی این دانشگاه است شهید میرزا محمدتقی امیرکبیر نام دارد. 
 
وی تصریح کرد: وقتی وارد این دانشگاه شده‌اید مسئولیتی بر دوش شماست و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای پیش روی شماست دانشگاه یک اقیانوس است و شما ماهیان پرورش یافته این اقیانوس هستید در دانشگاه مسائلی اتفاق می‌افتد که نباید غافلگیر شوید و آن‌ها را لیست کنید و به دور از تکروی مسیر صحیح را برای حل مسائل پیدا کنید. دانشگاه در همه مسائلی که شما فکر می‌کنید قانون و مقرراتی دارد که این قانون و مقررات و مسئولیت‌ها بر دوش شماست. 
 
میراحمدی گفت: آرزوهای بزرگی دارید برای تحقق این آرزوها یک برنامه جامع و یک مسیر درست را تعیین کنید و با درک صحیح از فرصت‌های دوران دانشجویی فرصت‌های هوش و استعدادهای خداوندی می‌توانید با شناخت و الگوی مناسب و الگوهایی از اساتید دانشگاه خودتان از رخوت و سستی به بیرون بیایید و به همه آرزوهای خود برسید. 
 
وی خاطرنشان کرد: بها و قیمت آرزوهای بزرگی که در سر دارید اعتماد به خدا و توکل به خداوند است که نردبان رسیدن به هر بلندی همین دو هستند تلاش کنید تا راه رسیدن به موفقیت را پیدا کنید.

 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار