مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: توانمندی های روستاهای هدف گردشگری گلستان در محوطه نمایشگاه بین‌المللی گلستان به نمایش درآمد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  ابراهیم کریمی در حاشیه بازدید از محل برپائی روستاهای گردشگری گلستان در جشنواره اقوام ایران زمین افزود ؛ در غرفه های برپاشده روستاهای کفشگیری،گزشرقی، گچی سوبالا، محمدآباد کتول، روستاهای گالیکش و مینودشت آداب و سنن و فرهنگ ساکنین به نمایش درآمده است.

وی گفت ؛خانه‌ها و چادرهای سنتی در این بخش از جشنواره که به صورت سنتی چیدمان شده‌اند با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان مواجه شد.

کریمی افزود: در غرفه‌های روستایی علاوه بر نمایش آئین‌ها، محصولات کشاورزی ، محصولات دامی و باغی روستاهای هدف گردشگری گلستان هم به نمایش درآمده است.

وی درباره برنامه‌های روز پایانی و اختتامیه جشنواره نیز گفت: همزمان با مراسم پایانی و اختتامیه، امروز مراسم جشن سنتی ازدواج قوم کتول استان گلستان به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت ؛ امشب مراسم پایانی این جشنواره با حضور رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و استاندار گلستان برگزار می‌شود و از نفرات برگزیده جشنواره و گروه‌های برتر موسیقی و مراسم آئینی تجلیل می‌شود.

نهمین جشنواره اقوام ایران زمین، از 24 تا 27 شهریور ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.