امام جمعه سنندج گفت: اقتدار و گسترش دین پیامبر تنها در پرتو حفظ وحدت و مقابله با هر نوع ندای تفرقه‌ افکنانه‌ای محقق می‌شود و همه مسلمانان باید به این اصل مهم توجه داشته باشند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: تعالی و عزت مسلمانان در سایه وحدت،فهم درست از حوادث، علوم و پیشرفت های گوناگون در سطح دنیا بوده و مسلمانان باید مدارج بالای علمی را طی کنند.

وی گفت: بر همه مسلمانان واجب است در راستای کسب علم و آگاهی قدم بردارند و زمینه را برای فرزندان خود در راستای کسب علوم مختلف فراهم کنند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج به شعایر اسلامی و جایگاه عید سعید قربان در نزد خداوند متعال اشاره کرد و گفت: ایام ذی الحجه در ادیان دیگر آسمانی نیز دارای جایگاه والایی است و باید مسلمانان با تمام وجود برای گرامیداشت احکام و سنن این ایام تلاش کنند.

ماموستا خدایی به روزه سنت در روز عرفه اشاره کرد و گفت: تبعیت از سیره و سنت رسول الله(ص) همواره برای مسلمانان نجات بخش بوده است و باید در برهه های مختلف زندگی از سیره ایشان به عنوان الگویی عملی تبعیت نماییم.

امام جمعه سنندج به ایام حج تمتع و احکام این ایام مبارک اشاره کرد و گفت: هر مسلمانی که توان مالی داشته باشد بر وی واجب است که فریضه حج را به جای آورد.

ماموستا خدایی افزود: خوشبختانه در ایران اسلامی در سایه امنیت و آرامشی که داریم روز به روز مسیر تعالی و عزت را در عرصه های مختلف علم و فناوری طی می کنیم و باید خانواده ها در راستای فراهم کردن زمینه های علم آموزی فرزندانشان همت بیشتری به کار گیرند.

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: وحدت ، رشد ، مسلمانان ، حج ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.