اطلاع رسانی کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری باید متناسب با اهمیت این رخداد مهم باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، مسئول ستاد کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی اطلاع رسانی این کنگره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر مشارکت همه بخش ها در برگزاری مناسب این رویداد ملی گفت: رسانه های استان تلاش کنند تا اطلاع رسانی این کنگره متناسب با اهمیت آن به عنوان رخدادی مهم باشد.

سید جعفر موسوی با بیان اینکه همه بخش های جامعه مدیون شهدا هستند افزود: فعالان عرصه رسانه نیز باید در اطلاع رسانی برنامه های کنگره اقدام کنند.

وی یادآور شد: برنامه ریزی تمامی کارهای مقدماتی کنگره ملی شهدای استان انجام و عملیات اجرایی برخی کمیته ها و گروه ها نیز با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری کنگره آغاز شده است.

موسوی تصریح کرد: برای میزبانی از حدود 15 هزار نفر در این کنگره پیش بینی های لازم به عمل آمده که از این تعداد، یک هزار و 500 میهمان از مقامات کشوری و لشکری هستند.

وی همچنین از هماهنگی لازم با صدا و سیما برای پوشش و پخش برنامه های کنگره از شبکه های استانی و ملی خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول کمیته تدوین و نشر آثار کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری نیز با توجه به اهمیت کنگره ملی شهدای استان، برنامه ریزی جامع برای اطلاع رسانی این رویداد را مهم دانست.

جواد کارگران بر بر ساماندهی خبرنگاران و رسانه ها برای پوشش خبری کنگره تأکید کرد.

وی در خصوص اقدامات کمیته تدوین و نشر کنگره ملی شهدای استان نیز گفت: تا کنون 110 جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت در چهارمحال و بختیاری به چاپ رسیده و 30 عنوان کتاب نیز در این حوزه آماده چاپ شده که چاپ پنج جلد از این کتاب ها را اداره کل فرهنگ و ارشاد استان متعهد شده و برخی از این آثار در کنگره ملی شهدای استان رونمایی می شود.

زین العابدین سیفی مسئول بسیح رسانه استان چهارمحال و بختیاری نیز از ایجاد غرفه رسانه ها در نمایشگاه ویژه کنگره خبر داد و خواستار تامین اینترنت و دیگر نیازهای غرفه رسانه ها برای پوشش مناسب اخبار کنگره شد.

اولین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری، 15 مهرماه امسال همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال 1371 به این استان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود.

همایش های مرتبط با این کنگره هم از روز پنج شنبه 16 مهر به مدت یک هفته هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد اجرا و آیین اختتامیه کنگره تا چهارشنبه 22 مهر برپا خواهد شد.

نمایشگاه کنگره با عنوان «اسوه های ماندگار» نیز در 80 غرفه و 20 بخش در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد دایر و خاطرات و عملکرد مردم استان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به نمایش می گذارد.

پایگاه اطلاع رسانی ستاد کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری به نشانی http://chbkongereh.ir، پست الکترونیک info.chbkongereh@vatanmail.ir و شماره تلفن 4-03832279051 برای ارتباط و پاسخگویی مردمی می باشد.

استان چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزار و 400 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.