20 نفر از هیات تجاری استان سمنان اوایل فروردین سال 95 به تاجیکستان سفر می کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر جمعه ای رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان سمنان در دیدار با سفیر تاجیکستان در سمنان که با حضور مدیران استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: تاجیکستان یکی از کشورهای هدف اتاق بازرگانی استان سمنان برای افزایش سطح مبادلات است.

 جمعه ای با اشاره به زمان اعزام این هیات‌ تجاری از کشورمان به تاجیکستان گفت: با توجه به مکاتبات انجام شده از طریق سفارت ‌‌ایران در تاجیکستان، از سوی این کشور، اواخر اسفند امسال یا اوایل فروردین سال 95 به عنوان زمان سفر هیات تجاری استان سمنان اعلام شده است.

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از سفیر تاجیکستان خواست تا در تسریع در زمان اعزام هیات ایرانی به این کشور رایزنی کرده و نقش آفرینی کند.

 جمعه‌ای بااشاره به اینکه هم‌اکنون دوره بازسازی کشور تاجیکستان است از آمادگی استان سمنان برای همکاری با این کشور در ساخت‌وساز و صدور مصالح ساختمانی و خدمات فنی و منهدسی به تاجیکستان خبر داد.

 وی با اشاره به نزدیک بودن فرهنگ و زبان مردم دو کشور افزود: متأسفانه با این وجود سطح مبادلات تجاری بین این دو کشور بسیار ناچیز است.

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به آمادگی تجار این استان برای افزایش سطح صادرات و واردات و نیز معرفی توانمندی‌ها گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان آمادگی دارد تا نمایشگاه‌هایی برای معرفی توانمندی‌های تجاری و تولیدی خود در تاجیکستان برگزار کند.

 جمعه‌ای افزود: همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از تجار کشور تاجیکستان نیز برای سفر به این استان و نیز برپایی نمایشگاه ظرفیت‌های تجاری این کشور دعوت می‌کند.

 وی با اشاره به مهم‌ترین زمینه‌های صادرات استان سمنان به تاجیکستان گفت: آهن و فواد، سیمان و مصالح ساختمانی، منسوجات و شوینده‌جات از مهم‌ترین زمینه‌های صادرات تجار ایرانی به تاجیکستان است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.