طبق برآورد سازمان جهاد کشاورزی استان تا 90 هزار تن از خرمای تولیدی خوزستان، صادراتی است و ما برنامه داریم تمام این حجم محصول را جهت صادرات خریداری کنیم.

خريداري خرماي صادراتي از کشاورزان خوزستانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ رییس اتحادیه خشکبار خوزستان گفت: خرید خرما از کشاورزان استان از 15 شهریورماه آغاز شد که تاکنون 30 هزار تن خرمای صادراتی خریداری شده است.

سید احمد میرهاشمی اظهارکرد: طبق برآورد سازمان جهاد کشاورزی استان تا90 هزار تن از خرمای تولیدی خوزستان، صادراتی است و ما برنامه داریم تمام این حجم محصول را جهت صادرات خریداری کنیم.

وی افزود: قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم خرما 1150 تومان است که این مبلغ به کشاورز پرداخت می‌شود و هزینه‌های جاری بسته‌بندی برای هر کیلوگرم 250 تومان برآورده شده که بر عهده خریدار است.

رییس اتحادیه خشکبار خوزستان بیان کرد: درست است که کشاورزان از این قیمت رضایت ندارند اما با توجه به تقاضای بازار جهانی و هزینه‌های بالای فرآوری، توان خرید پیش از این قیمت را نداریم.

میرهاشمی تصریح کرد: امسال به دلیل کمبود آب و گرد و خاک کیفیت خرمای آبادان، خرمشهر و شادگان به صفر رسیده است این مساله موجب کاهش مرغوبیت جهانی خرمای خوزستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: خرید خرمای صادراتی تا آخر مهرماه ادامه دارد و پس از پایان خرید و فرآوری، محصول به کشورهای اروپایی، استرالیا، کانادا، آفریقای جنوبی، ترکیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.