کارگردان فیلم سینمایی «تپه بادبادک‌ها» المپیاد فیلسازی را نقطه عطف بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم های نوجوانان می داند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی دلگشایی با بیان اینکه دوسالانه شدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان اتفاق خوبی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نوجوانی برهه حساس زندگی فرد محسوب می شود، نیازمند توجه زیادی است.

وی با بیان اینکه نگرانی در دوسالانه شدن جشنواره به خاطر تعداد فیلم‌هاست، افزود: اگر فیلم‌ نوجوان اکران نشود، بازگشت سرمایه نیز وجود نخواهد داشت و همین امر موجب کاهش روند حرکت به سمت فیلم‌سازی در حوزه نوجوان خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی «تپه بادبادک‌ها» خاطرنشان کرد: دست‎اندرکاران جشنواره فیلم نوجوان شرایطی را فراهم کنند تا فیلم‌های خوب جشنواره مورد حمایت قرار گیرد.

وی برگزاری المپیاد فیلم‌سازی در جشنواره فیلم نوجوانان همدان را اتفاق خوب جشنواره دانست و گفت:  اگر این روال ادامه یابد در چند سال آینده فیلم‌سازان خوبی وارد این عرصه خواهند شد.

وی با اشاره به تفکیک حوزه کاری کودک و نوجوان یادآور شد: تفکیک گروه کودک و نوجوان اگر به لحاظ معنایی، دقیقا مشخص شده و سیاستگذاران شفاف‌سازی کنند، به هنرمندان کمک می‌‎کند تا در حیطه کاری خود تخصصی تر فعالیت کرده و پیام مربوطه را به مخاطبان برسانند.

دلگشایی با بیان اینکه تلویزیون و سینما هر کدام محدودیت‌هایی را برای تولید فیلم دارد، بیان کرد: تولید فیلم در هر حوزه‌ای چارچوب و ضوابطی دارد که فیلم‌نامه خوب نیز درگیر همین محدودیت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه نوجوان در این دوره با بحران جامعه شناختی و شخصیتی مواجه است، یادآور شد: خط قرمزها در نوجوان زیاد است و بر این اساس دست فیلم‌نامه‎نویس نیز برای موضوعات بیشتر باز نیست.

این کارگردان با بیان اینکه تولید فیلم‌های مربوط به نوجوان پرهزینه‌ است، افزود: با توجه به فضای فکری، ذهنی و نمای فانتزی حاکم در کار نوجوان کارهای تولیدی پرهزینه است به همین دلیل کارگردانان برای کاهش هزینه در ساخت فیلم به سمت کارهای ویدئویی می‌روند.

دلگشایی با بیان اینکه به شدت مخالف استقرار لوکیشن کار در تهران هستم، افزود: اینکه بیشتر کارها در تهران تولید می‌شود به علت کاهش هزینه‌های تولید و دسترسی به امکانات و شرایط است.

وی خاطرنشان کرد: اگر فیلم‌ساز بخواهد حرکت خوبی انجام دهد باید شهرستان‌ها را دریافته و از فضاهای شهر و روستاهای مختلف بهره‌مند شود.

کارگردان فیلم سینمایی «تپه بادبادک‌ها» با بیان اینکه باید رشد سینما در سال‌های آینده باشیم، افزود: المپیاد فیلمسازی که در حاشیه جشنواره فیلم نوجوان برگزار می‌شود، تأثیر خوبی در ارتقای بخش‌های مختلف سینمای نوجوان خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.