اینکه چرا از رقابت‌های مستر المپیا به عنوان بزرگترین رویداد بدنسازی دنیا نام برده می‌شود، معمایی است که پاسخ دادن به آن زیاد هم دشوار نیست.

 به گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، مستر المپیا نام معتبرترین مسابقات بدنسازی دنیا است که هر ساله با حضور شاخص‌ترین چهره‌های ورزشی این رشته پرمخاطب برگزار می‌شود.

این رقابتها نخستین بار در سال 1965 در شهر نیویورک برگزار شد که امسال نیز 51 دوره آن در شهر لاس وگاس از روز پنج شنبه 26 شهریور ماه در حال برگزاری است و تا روز یکشنبه 29 شهریور ادامه خواهد داشت.

علی تبریزی قهرمان بدنسازی و دارنده مجوز حضور (کارت حرفه‌ای) در مسابقات مستر المپیا درباره این دوره از مسابقات بیان داشت: این رقابت‌ها به واسطه حضور بسیار قدرتمندی که شرکت‌های تجاری ورزشی در این زمینه دارند و در چارچوب اسپانسر با رقبای خود به رقابت می‌پردازند، تبدیل به یک مسابقه مهم شده که با بزرگنمایی که در این باره انجام می‌دهند شرایط  را برای فروش هرچه بیشتر محصولات خود فراهم می‌کنند. 

قهرمان ایرانی بدنسازی ادامه داد: با وجود اینکه هر ساله کم و بیش اخبار مرتبط با این رقابت ها را پیگیری می‌کنم با توجه به شرایط و آمادگی بدنی ورزشکاران حال حاضر پیش بینی می‌کنم که فیل هیث امسال نیز به مانند چند سال گذشته قهرمانی را از آن خود کند.

وی در مورد غیبت کای گرین قهرمان بدنسازی در این دوره از مسابقات ابراز کرد: از خبرهای منتشر شده در این زمینه متوجه شدم که عدم حضور ایشان در این رقابت‌،ناخواسته بوده و واقعا اگر خودش هم نمی‌خواست در این مسابقات شرکت کند، تا روزهای آخر به تمرینات سخت خود ادامه نمی‌داد تا به شرایط آمادگی مطلوب دست پیدا کند و فکر می‌کنم مسائل پشت پرده‌ای وجود دارد.

علی تبریزی همچنین درباره بدنساز مورد علاقه خود که در سلسله مسابقات مستر المپیا حضور داشته است، بیان داشت: من رونی کلمن را با توجه به فیزیک بدنی که داشت مورد ستایش قرار می‌دادم زیرا از حجم و کات نسبتا خوبی نسبت به سایرین برخوردار بود.

قهرمان ایرانی بدنسازی درباره دلیل عدم حضورش در مسابقات مستر المپیا با وجود داشتن مجوز حضور ابراز کرد: سال 2010 بود که به منظور دیدن این رقابتها به شهر لاس وگاس آمریکا رفتم که بعد از تماشای مسابقه به اتاق رافائل ساندوخا سرپرست فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB رفتم و به ایشان گفتم با وجود اینکه 3 سال است که کارت حرفه ای را دریافت کرده‌ام می‌خواهم از سال آینده رقابتهای حرفه‌ای را شروع کنم که در ادامه رافائل ساندوخا با اشاره به این نکته که به نظر کارشناسان ما در صورت حضور در این مسابقات بدون تردید جزو 6 نفر برتر خواهی بود، به من توصیه کرد که این کار را انجام ندهم و با بیان چندین نکته از جمله خطر و ریسک بالا برای سلامتی جسمی و تبعات منفی آن و همچنین توجیه من درباره قدرت نفوذ بسیار زیاد اسپانسرها در این زمینه به نوعی واقعیت را برایم به تصویر کشید که با این شرایط و با وجود رتبه ها و مقام‌هایی که تا آن زمان به دست آورده بودم از حضور در صحنه رقابت های حرفه‌ای انصراف دادم.

وی ادامه داد: اتفاقا در همان سال فیل هیث که شرایط بهتری نسبت به جی کارتلر داشت بنا به دلایل ذکر شده مقام نخست را از دست داد و دوم شد و این موضوع مهر تاییدی بر گفته های رافائل ساندوخا بود.

در انتها، علی تبریزی به تمام ورزشکاران رشته بدنسازی توصیه کرد که با علم و آگاهی در ورزش حرکت کنند و از افراد واجد شرایط در این زمینه مشاوره بگیرند و همچنین توصیه‌ای به چند ورزشکار کشورمان که در آستانه ورود به دنیای حرفه‌ای هستند داشت که مراقب سلامتی خودشان باشند.

نفرات نخست مسابقات مستر المپیا از ابتدا تاکنون:

سال 1965،   لاری اسکات
سال 1966،  لاری اسکات
سال 1967،  سرخیو الیوا
سال1968،  سرخیو الیوا
سال 1969، سرخیو الیوا
سال 1970،  آرنولدشواتزنگر
سال 1971، آرنولدشواتزنگر
سال1972،  آرنولدشواتزنگر
سال 1973، آرنولدشواتزنگر
سال 1974، آرنولدشواتزنگر
سال 1975، آرنولدشواتزنگر
سال 1976، فرانک کلمبو
سال 1977، فرانک زین
سال 1978، فرانک زین
سال 1979، فرانک زین
سال 1980، آرنولدشواتزنگر
سال 1981، فرانک کلمبو
سال 1982، کریس دیکرسون
سال 1983، سمیر بانوت
سال 1984، لی هنی
سال 1985، لی هنی
سال 1986، لی هنی
سال 1987، لی هنی
سال 1988، لی هنی
سال 1989، لی هنی
سال1990، لی هنی
سال 1991، لی هنی
سال1992، دوریان یتس
سال 1993، دوریان یتس
سال 1994، دوریان یتس
سال 1995، دوریان یتس
سال 19956، دوریان یتس
سال 1997، دوریان یتس
سال 1998، رونی کلمن
سال 1999، رونی کلمن
سال2000، رونی کلمن
سال2001، رونی کلمن
سال 2002، رونی کلمن
سال 2003، رونی کلمن
سال 2004، رونی کلمن
سال 2005، رونی کلمن
سال 2006، جی کاتلر
سال 2007، جی کاتلر
سال 2008، دکستر جکسون
سال 2009 جی کاتلر
سال 2010، جی کاتلر
سال 2011 فیل هیث
سال 2012، فیل هیث
سال 2013، فیل هیث
سال 2014، فیل هیث

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید امیدوار
۲۱:۴۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
علی تبریزی مرد شماره یک بدنسازی ایران بوده یا بیت الله عباسپور ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
بدون تردید جزو 6 نفر اول بلکه شاید حتی منفی یک شوید.
Iran (Islamic Republic of)
احمدگنجی
۱۴:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
علی تبریزی بهترین بدنسازه ک اسمشم تو گینس ثبت شده و یقینا جزو شیش نفر میشد اگ شرکت میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
رونی کلمن از حجم و کات « نسبتا خوبی » در قیاس با سایرین برخوردار بود !!!!!!!! آخه اینم شد حرف؟؟؟؟؟؟؟؟ دیبدمینی سالها قهرمان بلامنازع جهان بود و با اون عظمتی که داشت هر روز داروهایی میریخت در حلقش که تو در زندگی حتی اسمشم نشنیدی بعد طوری قضاوت میکنی که یکی نشناستت فکر میکنه خود خود سوپرمنی هر موقع اینو فهمیدی که هیچ بدنسازی بجز رونی کلمن در طول تاریخ این ورزش با قد ۱۸۰ سانت و وزن ۱۳۵ کیلو عضلهٔ خالص وجود خارجی نداشته و نداره ...حتی لی پریست افسانه ای با قد ۱۶۰ و ساعد ۴۵ سانتیمتری که از دور بازوهای امثال تو هم بزرگتره هیچوقت در المپیا نتونست حتی پنجم بشه بعد فکر کردی بجز یک تعداد هموطن اونم در ایران کی اسم تو رو تابحال شنیده آخه ... کلمن یک دهه بهترین اندام در روی سیارهٔ زمین رو داشت هنوزم بعد از ۵۴ سال عمر به اندازهٔ تو و عباسپور و بقیهٔ ادعاش نمیشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
به هیچ وجه در مستر المپیا باند بازی وجود نداره. چشمهای ما و داورها که تا اونجا که می دونم 15 نفر حد اقل هستن می گه بدن کی بهتره. به بیت الله همشهری خودم و همینطور به شهریار کمالی که تنها ایرانی هایی هستن که تونستن المپیا شرکت کنن افتخار می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ياسر
۰۸:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
طرف بعد مردن ميشه پهلوون
بيت الله در مقابل تبريزي صفر
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۳۷ ۱۵ تير ۱۳۹۶
در ادامه رافائل ساندوخا با اشاره به این نکته که به نظر کارشناسان ما در صورت حضور در این مسابقات بدون تردید جزو 6 نفر برتر خواهی بود ... این دیگه لاف بزرگی بود برادر من حتی جز ده نفر اول هم نمیتونستی بشی زیاد از خودت تعریف نکن مردم همه چیزو می دونن در ضمن شما هم دچار بیماری شدی و به زور کنار رفتی از این ورزش به این موضوع اشاره نکردی
آخرین اخبار