معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: شوراهای دانش آموزی می‌توانند در فرهنگ سازی آحاد جامعه موثر باشند و مشکلات افراد در دوران بزرگسالی را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حمید کفاش امروز در دومین نشست هفتمین دوره مجلس دانش آموزی در مشهد ؛ شوراهای دانش آموزی را راهکاری موثر جهت فرهنگ سازی افراد دانست و اظهار داشت: شورای دانش آموزی می‌تواند به مطالبات 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی جامعه فرهنگی ایران به خوبی پاسخ دهد.

وی در خصوص تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به معیشت معلمان نیز اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به معیشت معلمان توفیقات خوبی را به جامعه فرهنگی عرضه داشته است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، شرکت در شوراهای دانش آموزی را تربیت سیاسی و اجتماعی صحیح عنوان کرد و گفت: دانش آموزان با شرکت در شوراهای دانش آموزی دفاع از حقوق خود، احترام به رای و نظر دیگران و شیوه مشارکت فعال را می آموزند و از تربیت صحیح اجتماعی و سیاسی برخوردار می شوند.

وی گسترش مردم سالاری دینی را از ضروریات تربیت اجتماعی و سیاسی در کشور دانست و افزود: گسترش مردم سالاری دینی از ضروریات تربیت اجتماعی و سیاسی در کشور است که شوراهای دانش آموزی به این ضرورت پاسخ داده است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در زمینه تعداد نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور تاکید کرد: 150 دانش آموز از تمامی استان‌ها، اعضای مجلس دانش آموزی را تشکیل می‌دهند که 4 دانش آموز نماینده اقلیت‌های دینی و یک نفر نیز نماینده دانش آموزان استثنایی است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.