بلژیکی ها برای ساخت نیروگاه 860 مگاواتی در مراغه اعلام آمادگی کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: نیروگاه برق 860 مگاواتی سیکل ترکیبی توسط یک شرکت بلژیکی با یک میلیارد و 300 میلیون دلار سرمایه گذاری ساخته می شود .

رضا حسینی، امروز در جلسه هماهنگی احداث این نیروگاه افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت 50 هکتارو با سرمایه گذار کلی شرکت خارجی ساخته می شود .

وی با بیان اینکه این نیروگاه با تکنولوژی روز دنیا ساخته می شود افزود : مصرف آب این نیروگاه در هر ثانیه کمتر از یک لیتر و یک پانزدهم مصرف آب نیروگاه تبریز خواهد بود .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی افزود : آغاز ساخت این نیروگاه نیازمند همکاری دستگاههای اجرای شهرستان برای تامین زمین و صدور مجوزهای لازم است .

حسینی، افزود : اگر مسوولان مراغه در این ارتباط تلاش جدی داشته باشند، عملیات اجرایی این طرح همزمان با نیروگاه ترکیبی شهرستان میانه آغاز می شود.

وی، احداث این نیروگاه را اقدامی زیربنایی برای توسعه صنعت و واحدهای تولیدی و خدماتی مراغه اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این نیروگاه، مشکلی در تامین برق 60 سال آتی مراغه وجود نخواهد داشت.

فرماندار مراغه نیز ، اشتغالزایی این طرح را یک هزار نفر اعلام کرد .

ظفر محمدی افزود: بزودی زمین و مجوز های لازم برای ساخت نیروگاه در اختیار شرکت بلژیکی قرار می گیرد .
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.