بانک مرکزی به عنوان نماینده دولت، نقش ویژه ای در انتقال برخی محموله های گران قیمت در کشور دارد و هیات دولت مصوبه جدیدی را برای تامین امنیت انتقال این اقلام ابلاغ کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از خودروهایی که معمولا در خیابانها، نظر مردم را به خود جلب می کند، اتومبیل های حمل پول هستند که از سوی تعدادی نیروی مسلح، حفاظت می شوند. این خودروها در کشورمان عمدتا شامل اتومبیل های شاسی بلندی چون رونیز هستند.

البته علاوه بر ضرورت انتخاب خودروی مناسب برای حمل پول، بانک ها جهت رعایت مسائل ایمنی، سعی در بهبود وضعیت امنیتی این خودروها دارند و اقدامات مضاعفی را نیز در این خصوص انجام می دهند. هرچند ممکن است علی رغم همه این مسائل، مواردی چون دزدی از این خودروها یا اتفاق جالبی که با واژگونی خودروی حمل پول در استان کهگیلویه و بویراحمد افتاد و مسئولان را مجبور کرد برای ادامه مسیر و انتقال چند میلیارد پول از یک وانت استفاده کنند، نیز رخ بدهد.

با توجه به اهمیت موضوع فوق و اینکه بانک مرکزی هم به عنوان نماینده دولت، نقش ویژه ای در انتقال برخی محموله های گران قیمت مثل طلا و ارز در کشور دارد، هیئت دولت مصوبه جدیدی را برای تامین امنیت انتقال این اقلام ابلاغ کرده است. چراکه به عنوان مثال، چندی پیش حدود 1 میلیارد دلار طلا وارد کشور شد که انتقال این محموله بزرگ و گران قیمت، نیاز به ابزارهای ویژه دارد.

بر اساس مصوبه هيئت وزيران در جلسه 22 شهریور خود که به پیشنهاد شماره 97492/94 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، مقرر شده است «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است نسبت به خرید 4 دستگاه خودرو تویوتا لندکروز و 4 دستگاه خودرو فولکس واگن کرافتر از محل اعتبارات مصوب مربوط با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.»

این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

منبع: صبحانه
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.