شهلا بهروزی راد، اولین بانوی قایقران دارای معلولیت کشورمان است که موفق شد سهمیه حضور در بازی های پارالمپیک را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ وی اخیرا در جریان برگزاری مسابقه ها جهانی قایقرانی آبهای آرام در میلان ایتالیا، موفق شد ضمن قرار گرفتن در رده ششم جهان، سهمیه پارالمپیک در ماده پاراکانو را نیز بدست آورد.

دکتر بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه گفت: ماده ی پاراکانو برای اولین بار در بازی های پارالمپیک 2016 به مجموعه مسابقات افزوده شده و اولین نماینده کشورمان نیز در همین ماده به مصاف حریفان خواهد رفت.

وی افزود: روند آماده سازی و اعزام خانم بهروزی، با مشارکت فدراسیون قایقرانی و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین صورت گرفت و در این خصوص فدراسیون قایقرانی نهایت همکاری و مساعدت را اعمال کرد و جا دارد از این فدراسیون و نیز انجمن قایقرانی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین که در این زمینه تعامل داشتند، قدردانی کنم.

برجسته خاطر نشان کرد: خانم بهروزی موفق شد رکورد خوبی را در مسابقات ایتالیا به ثبت برساند و سهمیه را برای ایران کسب کند. در این مسابقات به خاطر امتیاز کسب سهمیه، بهترین های جهان حضور داشتند و با توجه به اینکه وی یکبار توانسته است در مقابله با حریفان رکورد قابل توجهی را ثبت کند، می توان انتظار داشت که در مسابقات پارالمپیک نیز عملکرد قابل توجهی داشته باشد.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در ادامه گفت: با توجه به اینکه رشته قایقرانی در دسته بندی رشته های اولویت دار کمیته ملی پارالمپیک، از رده سوم به رده دوم صعود کرده است، برنامه های حمایتی کمیته ملی پارالمپیک برای این رشته، از زمستان امسال و پس از آماده شدن مقدمات، آغاز خواهد شد و از آن به بعد تحت پوشش این کمیته قرار می گیرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.