برای نخستین بار در کشور قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی برای آب رسانی به روستاهای کشور بین مدیران عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان و گروه سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ارزش 80 میلیارد ریال امضا شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  جوان از رشت؛استاندار گیلان درباره این قرارداد گفت: با اجرای این طرح آب مورد نیاز 12 روستای شهرستان آستانه اشرفیه با ظرفیت 3 هزار و 123 مترمکعب در شبانه روز تأمین می‌شود.

محمد علی نجفی با بیان اینکه بر اساس این قرارداد دولت 20سال به صورت تضمینی آب این طرح را خریداری می کند افزود: تأسیسات و امکانات ایجاد شده در این طرح پس از گذشت این مدت به آب و فاضلاب روستایی گیلان تحویل داده می‌شود.

وی به شاخص 62 درصدی بهره مندی روستاهای گیلان از آب آشامیدنی بهداشتی در سال 91 اشاره و تصریح کرد: با تلاش های انجام شده این شاخص هم اکنون به 71 درصد رسیده است و آب رسانی به 285 روستا نیز هم اکنون در حال اجراست.

وی مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های آب و فاضلاب را علاوه بر کم شدن طول دوره به دلیل افزایش سرعت کار ، ارتقا کیفیت و رفاه زندگی مردم دانست و در ادامه عنوان کرد: نباید برای کارهای زیربنایی و نیازهای اصلی جامعه صرفاً به منابع دولتی اتکا داشته باشیم

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز گفت : با اجرای طرح آب رسانی به 12 روستای آستانه‌ی اشرفیه 6 درصد بهره مندی روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی سالم از 82 درصد به 100 درصد افزایش می یابد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.