پناهجویان سوری به تظاهرات خود در ترکیه پایان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس24، صدها پناهجوی سوری در شمال‌غربی ترکیه تظاهرات خود را متوقف کردند. این افراد از سه‌شنبه در شهر "ادرنه" در ترکیه گرفتار و پلیس مانع پیشروی آنها شده بود. این گروه 500 نفره، شنبه شب با استفاده از اتوبوس‌هایی که مقامات فراهم کرده بودند این منطقه را ترک کردند. برخی از مهاجران به استانبول بازگشتند و برخی دیگر امیدوار به گذر از مرز یونان، درون این شهر مانده‌اند.

عصر شنبه نخست‌‌‌وزیر ترکیه با هیئتی از پناهجویان دیدار کرد و از آن‌ها خواست، تا دوشنبه به تظاهرات خود پایان دهند. وی گفت:« جهان فریاد برادران سوری ما را شنیده است. حالا زمان آن رسیده که آنها به زندگی عادی خود برگردند. ما تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا شرایط بهتری را برای 2 میلیون سوری ساکن ترکیه فراهم کنیم و مانع ورود غیرقانونی آنها به اروپا شویم. ما آماده فرستادن مهاجران به کشورهای پذیرا هستیم؛ اما متأسفانه تاکنون هیچ کشوری پاسخی قطعی به ما نداده است».

تعداد زیادی از مهاجران در شهر "ادرنه" تجمع کردند. این افراد اجازه می‌خواهند به جای سفر از طریق دریا، از راه زمینی به اروپا وارد شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار