یوفا: دوپینگ در فوتبال اروپا بسیار نادر است

اتحادیه فوتبال اروپا ادعا های منتشره در خصوص دوپینگی بودن تعداد زیادی از بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی را رد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان نتایج تحقیقات انجام شده بر روی 879 بازیکن فوتبال در قاره اروپا نشان می‌دهد که در 7/7درصد از نمونه‌های آماری میزان تستسترون بالا بوده است.

گفته می شود علت تستسترون بالا استفاده از مواد استروئید آنابولیکی نیروزا است.اما یوفا معتقد است به دلیل نحوه انجام تحقیق مذکور نمی توان از این گزارش نتیجه قاطعی به دست آورد.

در واکنش به این گزارش ،شبکه های تلویزیونی آلمان و روزنامه ساندی تایمز استفاده از مواد نیروزا توسط بازیکنان برجسته فوتبال را نگران کننده توصیف کرده اند.

اما یوفا با انتشار اطلاعیه ای به این موضوع واکنش نشان داد . در این اطلاعیه آمده است: در خصوص گزارش‌هایی که توسط رسانه‌ها منتشر شده، یوفا مایل است که در خصوص چند موضوع شفاف‌سازی کند. تحقیق صورت گرفته دارای هیچ مدرک علمی درباره دوپینگ در فوتبال نیست به خصوص که فاکتورهای گیج کننده ،غیراستاندارد بودن فرآیند ها در 12 آزمایشگاه و کمیت‌سنجی میزان مصرف استروئید در نمونه‌های اخذ شده نیز وجود دارد. به علاوه امکان گرفتن نمونه دوم، که در استانداردهای آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ الزامی است، وجود ندارد.

در ادامه بیانیه یوفا آمده است: یوفا سال‌هاست که برنامه سفت و سختی برای مبارزه با دوپینگ داشته و در طول سال بیش از دو هزار آزمایش دوپینگ انجام می‌دهد که تنها دو مورد آنها مثبت بوده . این موضوع نشان می‌دهد دوپینگ در فوتبال بسیار نادر است.

یوفا اکنون برنامه جدیدی را برای بررسی وضعیت مصرف استروئیدها آغاز کرده است که این برنامه‌ها از ابتدای فصل 16-2015 به اجرا درآمده است.

انتهای پیام
برچسب ها: یوفا ، دوپینگ ، اروپا ، اشتباه ، شاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار