اتاق عملیات مشترک روسیه و آمریکا در سوریه

روزنامه لبنانی السفیر نوشت: سه روز قبل پل هوایی بین روسیه و سوریه به اتمام رسید و این پیش از تکمیل مراحل آمادگی برای جنگ مشترک روسیه، سوریه، ایران و آمریکا علیه گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه السفیر در شماره روز دوشنبه خود افزود: براساس اظهارات منابع امنیتی غربی رایزی‌های روس‌ها و آمریکایی‌ها در خصوص عملیات پل هوایی بین روسیه و سوریه به توافق آن‌ها برای تشکیل اتاق عملیات مشترک در سوریه منجر شد.
براساس این گزارش السفیر، در این اتاق عملیات افسرانی از ستاد مشترک ارتش‌های روسیه و آمریکا حضور خواهند داشت و این در حالی است که شش جنگنده روسی از نوع سوخوی 30 در فرودگاه حمیمیم نزدیک شهرک جبله سوریه در سواحل دریای مدیترانه فرود آمده‌اند.
این روزنامه لبنانی اضافه کرد: منابع سوری انتظار دارند که شش جنگنده سوخوی 34 هم وارد فرودگاه حمیمیم شوند و روسیه بالگردهای جنگی جدید از جمله بالگردهای موسوم به «شکارچیان شب» را در اختیار دمشق قرار دهد.

السفیر با بیان این که «بعید نیست که نظامیان فرانسوی و انگلیسی هم به این اتاق عملیات مشترک ملحق شوند»، نوشت: ماموریت نخست این اتاق عملیات، تبادل اطلاعات در باره بانک اهداف است به ویژه این که سوری‌ها و ایرانی‌ها اطلاعات گسترده‌ای در این زمینه دارند و بسیار بیشتر از اطلاعاتی است که نیروی هوایی آمریکا از طریق عملیات شناسایی هوایی جمع آوری کرده است.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: اتاق عملیات مشترک همچینن ماموریت دارد تا ترافیک پرواز جنگنده‌های سوری ، آمریکایی و روسی در فضای سوریه به ویژه در شمال این کشور را تنظیم و کنترل کند.

سرگئی شویگو و اشتون کارتر وزیران دفاع روسیه و آمریکا جمعه گذشته در تماسی تلفنی برای نخستین بار بعداز شروع بحران اوکراین در باره هماهنگی‌های دو طرف در خصوص عملیات هوایی گفت‌وگو کردند.

السفیر تصریح کرد: به گفته منابع امنیتی غربی، عملیات روسیه در سوریه به هماهنگی با سوری‌ها و ایرانی‌ها متوقف نیست و مسکو در این زمینه با کشورهای دیگر مانند ترکیه و اردن هم هماهنگی کرده است.

این روزنامه لبنانی افزود: انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در جریان سفر آینده رحب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به مسکو در این باره و همچنین حمایت های آنکارا از عملیات گروه‌های تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره به ویژه درشمال سوریه با او گفت‌وگو کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.