100میلیارد ریال اعتبار برای ادامه کار شبکه های انتقال آب سد آغچای در شهرستان چایپاره تخصیص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مرتضی اصغری فرماندار چایپاره در جلسه آب و خاک این شهرستان که در محل فرمانداری تشکیل شد گفت: علیرغم اینکه شبکه های سد آغچای همزمان با اجرای بدنه سد شروع شده است اما متاسفانه این طرح بر طبق برنامه زمانبندی پیش نرفته و این روند موجب نارضایتی مردم که بیش از 10 سال است چشم انتظار استفاده از آب این سد هستند شده است لذا با توجه به تخصیص اعتبارات لازم مجریان طرح باید با افزایش تعداد پیمانکاران روند اجرای این پروژه را تسریع نمایند .

وی گفت: با وجود هزینه های میلیاردی این طرح تاکنون فقط 300 هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار تبدیل شده و مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار ناچیز است در حالی که باید این میزان به 6000 هکتار برسد .

محمدعلی خیاطی مجری طرح شبکه های انتقال آب سد آغچای نیز در این جلسه گفت: امسال برای اجرای این شبکه ها بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار از منابع اعتبارات صندوق ویژه رودخانه های مرزی به تصویب رسیده که تاکنون 100 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و مابقی نیز تا پایان سال تخصیص خواهد یافت .

وی با بیان اینکه صندوق اعتبارات رودخانه های مرزی فقط تا پایان سال 96 دایر خواهد بود از تسریع در اجرای شبکه های سد آغچای خبر داد و گفت تلاش می شود این طرح تا سال 96 به پایان برسد .



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.