به منظور جلوگیری از ورود آب‌های آلوده به مواد نفتی در محیط زیست و اجرای استانداردها (ایزو١٤٠٠١)،مراکز انتقال نفت منطقه خوزستان به سیستم مکانیزه حوضچه های تبخیر مجهز خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ معاون فنی منطقه خوزستان با بیان اینکه روند راه اندازی این سیستم  در مراکز انتقال نفت با سرعت قابل ملاحظه ای در حال تکمیل است گفت: مدیریت پسماند های صنعتی و به صفر رساندن خروجی پسماند های صنعتی به محیط زیست از مزیت احداث حوضچه های تبخیر در مراکز انتقال نفت می باشد.

هاشمی زاده ضمن اشاره به این که بدنه  حوضچه های تبخیر از جنس خاکی ( با تراکم 90%) و همچنین نوع پوشش داخلی آن ها از نوع  ژئوممبران –  ژئو تکستایل  و  دارای پوشش نفوذ ناپذیری هستند، افزود : پس از جداسازی آب و مواد نفتی در Oil & Water Seperator پسماند آب که حاوی مواد زیان آور محلول است، به این حوضچه منتقل و آب استحصال شده تبخیر و از نفوذ مواد آلاینده به محیط زیست جلوگیری می شود.

وی در ادامه گفت :  اندازه حوضچه های تبخیر بسته به  ظرفیت  مراکز انتقال نفت  متفاوت بوده ولی عمدتا این حوضچه ها دارای عمق 5/1 متر ، طول 20الی 30 متر و عرض 10 الی 15 متر می باشد.

معاون فنی  منطقه خوزستان  با بیان اینکه ، کار احداث و راه اندازی این سیستم  با همکاری مدیر، روسای مراکز انتقال نفت  و واحدهای عملیاتی  مختلف از  جمله مهندسی ساختمان ،  HSE وغیره انجام شده است گفت :  طراحی حوضچه  OWSاز جنس بتن مسلح  به منظور بهینه سازی عملکرد حوضچه تبخیر از عواملی  تکمیل کننده  این چرخه در جهت  جلوگیری از ورود آب‌های آلوده به مواد نفتی در محیط زیست می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.