بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: از طریق فرهنگ‌سازی می‌توان بخش عمده‌ای از جرایم خشن و آنی که منجر به قتل می شوند را کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ،حسین میرزابیگی در بازسازی صحنه قتل در یکی از مجتمع‌های تجاری در استان کرمان به سه فقره قتل از طریق چاقو در دو هفته گذشته در استان اشاره و افزود: این افراد با تدبیر دستگاه قضایی و همت پلیس آگاهی استان بلافاصله دستگیر و راهی زندان شده‌اند.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: بیشتر قتل‌ها به عصبانیت آنی متهمین برمی‌گردد و عمده آنها بدون برنامه‌ ریزی قبلی و تنها براساس خشم و غضب ناگهانی افراد و به دلیل در دسترس بودن و یا حمل سلاح سرد رخ می‌دهد.

میرزابیگی گفت: بازسازی صحنه، سبب فرهنگ سازی می‌شود تا جوانان عواقب کارشان را ببینند و کاری را انجام ندهند که پشیمانی همیشگی را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

وی یادآور شد: هفته گذشته مغازه‌داری در یکی از پاساژهای تجاری کرمان به قتل می‌رسد و متهمان به قصد سرقت وارد مغازه می‌شوند که با مقاومت شاگرد مغازه مواجه و با ضربات چاقو در نهایت منجر به مرگ فروشنده مغازه می‌شوند.

وی ادامه داد: با تلاش پلیس آگاهی استان کمتر از سه روز متهمان دستگیر شدند که همه قاتلان به دلیل پایین بودن آستانه تحمل خود، اقدام به قتل مقطعی زده‌اند و از لحظه شروع فعالیتشان تا ارتکاب به جرم فقط چند دقیقه درگیر این مسئله بودند.

میرزابیگی ضمن مضمون شمردن تسویه حساب‌های شخصی بین برخی مردم عنوان کرد: خوشبختانه ضریب امنیتی در استان کرمان بالا است اما باید به مسئله فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم و آموزش به جوانان بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به جرم شمرده نشدن حمل چاقو در حال حاضر تصریح کرد: برنامه ما برای جلوگیری از حمل سلاح سرد به صورت جدی دنبال می شود و استفاده از ان اگر منجر به قتل یا صدمه وارد کردن به فرد دیگری شود جرم شناخته می شود.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان خاطرنشان کرد: به همراه داشتن سلاح سرد می ‌تواند منتهی به عمل مجرمانه شود و ممنوعیت استفاده از این مسائل و آلات اگرچه لازم است اما قبل از آن ریشه ها را باید هدف گرفت و با فرهنگ سازی مناسب، زمینه ‌ها را از بین برد زیرا جوانی که پیامدهای حمل سلاح را می‌داند هرگز با خود چاقو حمل نمی‌کند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: قتل ، چاقو ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.