مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت:‌ تصادفات رانندگی منجر به فوت در اردبیل امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهزاد ولی‌زاده در جلسه هم‌اندیشی کاهش حوادث رانندگی استان اردبیل اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد 86 نفر از هموطنان ما جانشان را در اثر تصادفات رانندگی و حوادث ترافیکی از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5/8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین میزان مرگ و میر در حوزه برون شهری با 57 مورد بوده است و پس از آن به ترتیب حوزه‌های درون شهری با 17 نفر و راه‌های روستایی با 12 نفر قرار گرفته‌اند که این آمار لزوم توجه جدی مسئولان و رانندگان به مسیرهای برون‌شهری را نمایان می‌کند.

ولی‌زاده با اشاره به آمار مصدومان ناشی از تصادفات در 5 ماهه نخست امسال بیان کرد: این مدت تعداد 2 هزار و 17 مصدوم شده‌اند که از این تعداد یک هزار و 433 نفر مرد و 584 نفر زن بوده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 3.3 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به موضوع مصدومیت‌ها گفت: بسیاری از مردم یا مسئولان تنها به آمار متوفیان اهمیت می‌دهند این در حالی است که برخی از مصدومان حوادث رانندگی که تعداد قابل توجهی را نیز شامل می‌شوند، به علت عوارض باقیمانده از تصادف دچار معلولیت‌های مادام العمر از قبیل قطع نخاع و به تبع آن فلج اندام‌ها و بی‌اختیاری ادرار و مدفوع و غیره می‌شوند.

وی خواستار توجه بیشتر مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی و جدی گرفتن امنیت خود و خانواده‌هایشان شد و اظهار کرد: امیدواریم مردم این موارد را رعایت کنند تا شاهد حوادث و سوانح ناگواری برای مردم و خانواده‌ها نباشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.