حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اکران 7 اثر در بخش تصویری چهارمین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری در اصفهان حضور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با 7 اثر داستانی کوتاه، پویانمایی، فیلم بلند و مستند در بخش هنرهای تصویری چهارمین جشنواره آثار و تولیدات در اصفهان حضور خواهد داشت.

فیلم داستانی کوتاه "سه سال و سه ماه و دو روز" به نویسندگی سعید ولی زاده و کارگردانی مشترک سعید ولی زاده و داود رحمانی که جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه بینالود را بدست آورده، در بخش داستانی کوتاه به نمایش در می‌آید.

در بخش پویانمایی نیز «تیمچه بازار» ساخته سعید ملتجی و آبان صابری، «لگوها» به کارگردانی محمدجواد قاسم پور، «نامه ای به آفتاب» ساخته داود طباطبایی سیفی و «فصل پنجم» به کارگردانی محمود آزادنیا حضور دارند.

در بخش فیلم بلند جشنواره نیز "آفتاب لب های بام" به نویسندگی و کارگردانی علی صداقت کریمی اکران می‌شود. این فیلم که نقش اصلی آن را فرشته صدر عرفایی بازی می‌کند، داستان زنی به نام فاطمه است که با کار کردن در یک آژانس بانوان، زندگی مادر و دختر جوانش را می‌گذراند.

آفتاب، لبه‌های بام، تولید حوزه هنری خراسان رضوی در نخستین حضور جهانی خود، در میان 10 نامزد نهایی بخش اصلی استعدادهای جدید آسیا در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای حضور داشت و در این بخش مورد استقبال مخاطبان و منتقدین قرار گرفت.

در بخش مستند این رویداد ملی نیز «شمرهای زمان» به کارگردانی عباس لاجوردی طوسی حضور دارد. در این مستند به موضوع داعش و جریان‌های تكفیری پرداخته شده است و با توجه به نگاهی كه تكفیری‌ها و داعشی‌ها نسبت به مسلمانان شیعه دارند در این فیلم دلایل این نگاه را می‌بینیم و تلاش شده برای هر كدام از آن ها پاسخ مناسب ارائه شود كه در نهایت بیننده متوجه نگاه خصمانه تكفیری‌ها می‌شود.

چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری از 7 تا 9 مهرماه سال جاری در بخش های تجسمی، موسیقی، هنرهای تصویری، ادبیات پایداری، محصولات فرهنگی، ادبیات و نمایش به میزبانی حوزه هنری استان اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.