رئیس پلیس راه کشور گفت: یک هزار و 300 تصادف در سه روز گذشته در جاده های کشور ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سرهنگ حمیدی عصر روز گذشته در بازدید از جاده اهر - تبریز افزود : در این تصادفات 100 نفر جان خود را از دست داده اند که 10 درصد این تلفات جاده ای ، مربوط به آذربایجان شرقی است .


وی گفت: اگر به تعداد این تلفات ، احتمال جان باختن 100 نفر را هم در هنگام انتقال به بیمارستان اضافه کنیم، 200 نفر از هموطنان در 3 روز گذشته نفرجان خود را از دست داده اند و این تعداد کشته در سوانح رانندگی فاجعه است .

رئیس پلیس راه کشور بیشترین علت این تصادفات را سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ اعلام کرد و گفت: عامل انسانی حرف نخست را در بروز سوانح رانندگی در کشور می زند.

وی در خصوص سهم جاده ها در این تصادفات نیز گفت: در کنار عامل انسانی ، نمی توان سهم جاده ها را نیز انکار کرد چرا که - به طور مثال - در آذربایجان شرقی بیشترین تصادفات در جاده ی اهر- تبریز به ثبت رسیده است.

سرهنگ حمیدی تصریح کرد : میزان رفت و آمد خودروها در جاده اهر - تبریز زیاد است و این درحالی است که زیر ساختهای آن قدیمی و فرسوده شده است .

وی ضعف ایمنی خودرو ها را از علل مهم بروز سوانح رانندگی در جاده های کشور دانست و گفت: این معضل در میزان شدت ضربات وارده به سرنشینان خودروها و افزایش تلفات جاده ای موثر است .
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.