مسوول سازمان بسیج دانشجویی کردستان گفت: در سال جاری 40 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در کردستان با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علی محمد پناه گفت: از این تعداد 10 پروژه در شهرستان قروه، 15 پروژه در بیجار، هشت پروژه در سقز و هفت پروژه در مریوان اجرا شده است.

وی افزود:روستاهای طوغان، باغلوجه، قوچاق، قزلجه کند، مالوجه، مظفرآباد، گنداب و شوراب روستاهایی هستند که از خدمات اردوهای جهادی در زمینه های مختلف بهره مند می شوند.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی کردستان با اشاره به فعالیت دانشجویان بسیجی در مناطق محروم بیان کرد: اردوهای جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، بهداشت و سلامت، خدمات پزشکی، دامپزشکی و دندان پزشکی بوده است.

وی ترویج اقتصاد مقاومتی و بارور کردن اقتصاد محلی، شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های روستاهای محروم، آموزش ترویج بهداشت محیط و بهداشت دهان و دندان را از دیگر مزایای اردوهای جهادی دانست.

محمدپناه افزود: 550 دانشجو در قالب 36 گروه اردوی جهادی و در بخش های عمرانی، فرهنگی، دامپزشکی، پزشکی، آموزشی، ترویج اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی ساماندهی شده اند.

وی این دوره ها را شامل دوره های 10 تا 12 روزه اعلام کرد و افزود: دانشجویان در این اردوها با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی همانگونه که در عرصه علم و دانش حضور دارند، آموخته های خود را در مناطق محروم نیز به نمایش می گذارند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.