هفته‌های خاکستری فیوچرز ایران

سه هفته رقابت تنیسورها در فیوچرز تهران با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

هفته‌های خاکستری فیوچرز ایرانبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابتهای تنیس فیوچرز تهران که از 8 شهریور ماه در تهران به مدت سه هفته آغاز شده بود روز گذشته و با برگزاری دیدار نهایی انفرادی پایان پذیرفت.
 
این پیکارها امتیازات مثبت بسیاری برای ایران در پی داشت و افزایش سطح  ارتقای تنیس ایران کمک فراوانی کرده، هر چه این مسابقات به روزهای پایانی نزدیک می شود ایرانی‌ها بهتر عمل می کردند و حتی به مقام قهرمانی این رقابتها نیز پیدا کردند.
 
فرشاد صفتی رئیس کمیته تیمهای ملی در این باره می گوید: این اتفاق نتیجه رویکرد موثر فدراسیون تنیس است که این اقدام، انگیزه لازم برای کسب موفقیت در رقابتهای فیوچرز را فراهم کرد و باعث شد تا تنیسورهای کشورمان شایسته گری های خود را خیلی خوب نشان دهد.
 
میزبانی شایسته
 
این رقابتها علاوه بر حضور تنیسورهای ایرانی و درخشش آنها، میزبانی خوب ایران را در رقابتهای بین‌المللی نشان داد و همانطور که در دیویس کاپ میزبانی مطلوبی داشتیم در این فیوچرز نیز باعث شد تنیسورها با رضایت ایران را ترک کنند.
 
امیر صدری، مسئول برگزاری مسابقات در خصوص سطح برگزاری این دوره فیوچرز بیان کرد: رقابتهای فیوچرز در شرایط بسیار خوبی برگزار شد و همه از این میزبانی رضایت کامل دارند.
 
وی افزود: این مسابقات با هدف ایجاد فرصت برای تنیسورهای ایرانی برگزار شد و بازیکنان کشورمان در رویارویی با خارجی‌ها که دارای رنکینگ بالاتری در مقایسه با آنها بودند به کسب تجربه پرداختند.
 
توریسم ورزشی

در این دوره از رقابتها فیوچرز ایران حدود 100 تنیسور از کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی حضور داشتند و با هزینه خود به مدت 20 روز را در ایران سپری کردند که این باعث ارز آوری مناسبی برای کشور شد.
 
مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس با تاکید بر ضرورت توجه به توریسم ورزشی ابراز کرد: در ورزش ایران از توجه به این امر غافل شده‌ایم و باید همه تلاش‌ها و امکانات را در راستای توجه به این عمل بکار گیریم.
 
فدراسیون تنیس تمام سعی خود را می کند تا با برگزاری این چنین مسابقات بین‌المللی از پتانسیل‌های ایجاد شده استفاده کنیم و فرهنگ غنی خود را به جهانیان معرفی کنیم.
 
فیوچرزی آسان
 
برخی کارشناسان تنیس براین باورند که این تورنمنت یکی از آسان ترین مسابقاتی است که در ایران برگزار شده است و این دلیل اصلی موفقیت بازیکنان کشورمان است.
 
فرشاد طلاور، تنیسور کشورمان که در این مسابقات حضور نداشت تصریح کرد:فکر می کنم دلیل اصلی این پیروزی های نمایندگان ایران، حضور نیافتن تنیسورهای بزرگ در فیوچرز تهران بود، این تورنمنت باعث بالا رفتن اعتماد به نفس بازیکنان ایران شد و اگر این رقابتها همچنان ادامه داشته باشد تیم ملی خیلی زود به سید دوم دیویس کاپ صعود خواهد کرد.
 
استقبال کم تماشاگران
 
اتفاق ویژه برگزاری این دوره از مسابقات احیای دوباره زمین تنیس مجموعه ورزشی آزادی بود که پس از سالها چراغ های آن دوباره روشن شد و اما این باعث شد هواداران علاقمند به تنیس امکان حضور در این رقابتها را نداشته باشند، البته تنیسورهایی هم بودند که در هنگام برگزاری رقابتها و پس از اتمام بازی خود، ورزشگاه را  ترک می کردند و فرصت دیدن بازی تنیسورهای خارجی را از دست می دادند.
 
شاهرخ کشاورز، کارشناس تنیس ایران در مورد حضور نیافتن تنیسورهای کشورمان در این تورنمنت اعلام داشت: تنیسورهای نباید فرصت حضور در این مسابقه را از دست می دادند بازیکنان باید حداقل به دیدن این رقابتها می پرداختند و در ساعات  غیر مسابقه ای به تمرین با تنیسورهای خارجی می پرداختند.
 
وی خاطر نشان کرد: دو مسئله در تنیس می تواند بسیار کمک کننده باشد تا سطح بازیکنان را بالا ببرد در ابتدا حضور در یک تورنمنت بین‌المللی و پس از آن تماشای بازی خوب تنیس که باعث پیشرفت تنیسور می شود.
 
حرکت روبه جلو
 
تورنمنت فیوچرز ایران هر چه از روزهای ابتدایی فاصله می گرفت باعث پیشرفت بازیکنان ایرانی می‌شد، تنیسورهای کشورمان که در هفته ابتدایی درخشش چندانی نداشتند با ورود به هفته دوم و سوم بهتر عملکردند و حتی قهرمانی این مسابقات را بدست آوردند.
 
در بخش دو نفره هفته دوم فیوچرز ایران دارای سه نماینده در فینال بود و به قهرمانی نیز دست یافت.
 
در هفته پایانی نیز علاقه‌مندان تنیس شاهد درخشش بازیکنان ایران بودند، نمایندگان کشورمان در بخش انفرادی به نیمه نهایی رسیدند و سینا مقیمی تنیسور نوجوان ایرانی در بخش دو نفره اولین حضور خود در نیمه نهایی یک تورنمنت مهم را بدست آورد.
 
حال باید دید تنیس ایران می تواند در آینده با استفاده از ظرفیت های این رشته به جایگاه واقعی خود برسد.
 
گزارش از حامد علایی

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار