سخنگوی حزب مردم‌سالاری گفت: باید در مجوز دادن به احزاب این نکته در نظر گرفته شود که یک حزب باید پس از چند سال فعالیت اثرگذار و با ثبات رویه، مجوز دریافت کند.

میرزابابا مطهری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با جلوگیری از شکل‌گیری احزاب فصلی اظهار داشت: در هنگام انتخابات عده‌ای برای مطرح شدن، ائتلاف و جذب هوادار به دنبال تاسیس حزب می‌روند.

وی در ادامه افزود: باید در مجوز دادن به احزاب این نکته در نظر گرفته شود که یک حزب باید پس از چند سال فعالیت اثرگذار و با ثبات رویه، مجوز دریافت کند.

سخنگوی حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه اساسنامه در شکل‌گیری احزاب فصلی اثرگذار است، تصریح کرد: هنگامی که اساسنامه حزبی با اساسنامه دیگر احزاب شباهت دارد، نباید به آن حزب مجوز داده شود، بلکه باید از سوی وزارت کشور ذکر شود که این اهداف در یکی دیگر از احزاب دنبال می‌شود و می‌توانید در آن حزب به اهداف خودتان برسید.

مطهری‌نژاد پایگاه‌های اجتماعی را در شکل‌گیری احزاب فصلی موثر دانست، گفت: احزاب باید اثبات کنند که از پایگاه اجتماعی برخوردار هستند و یا در قالب NGO و یا سازمان‌های مردم‌نهاد برای خودشان پایگاه اجتماعی درست کنند و در مرحله بعد به حزب تبدیل شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت کشور نیز باید پیگیری کند که یک حزب، کنگره‌هایش را تشکیل داده و همچنین مراحل قانونی که وظیفه‌اش بوده است را انجام داده و یا خیر.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار