درحالی که زنان ایرانی ۷ برابر زنان فرانسوی عطر مصرف می کنند شرکت های فرانسوی تولید کننده لوازم آرایشی به فرصت های بزرگ در بازار مصرف ایران چشم دوخته اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری فرانس 24 طی گزارشی اعلام کرد در حالی که تحریم های غرب علیه ایران رو به برداشتن دارد شرکت های فرانسوی تولید کننده لوازم آرایشی به فرصت های بزرگ در بازار مصرف این کشور چشم دوخته اند.
 
در سال های تحریم، مصرف کنندگان ایرانی به خرید عطر و لوازم آرایشی از معامله گران و برندهای بی نشان عادت کرده اند. حداقل یک سوم لوازم آرایشی موجود در بازار ایران تقلبی است.
 
بر اساس این گزارش؛ با لغو تحریم ها فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران فراهم شده است. ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایشی در جهان و پس از عربستان دومین در خاورمیانه است.
 
یک زن ایرانی به طور متوسط در هر سال 22 بطری عطر مصرف می کند در حالی که زنان فرانسوی تنها 3 بطری عطر در سال می خرند. زنان ایرانی می گویند بخش زیادی از درآمد ماهانه خود را صرف خرید لوازم آرایشی می کنند.
 
شرکت لوریال از جمله تولیدکنندگان فرانسوی است که به ویژه از 10 سال گذشته محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.
 
در حال حاضر واردات محصولات آرایشی ایران 1.5 میلیارد دلار در سال است که انتظار می رود با لغو تحریم ها این رقم افزایش یابد.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار