تماشاخانه «مشایخی» حال و هوای جنگی به خود گرفت

نمایش «ترانه‌ای برای آیدا» از حال و هوای جنگ در خانواده‌ها می‌گوید.

حسام‌الدین قهری کارگردان نمایش «ترانه‌ای برای آیدا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص داستان نمایش خود گفت: داستان نمایش به زمان جنگ بر می‌گردد و قصه یک خانواده آبادانی است که به خاطر جنگ به تهران می‌آیند و به خانه‌ زن و شوهر تهرانی داستان ما می‌روند.

وی با بیان اینکه نمایشنامه‌های زیادی درباره جنگ ساخته شده، بیان کرد: این نمایشنامه صرفاً به فضای جبهه نپرداخته بلکه از اتفاقات و مشکلات آن روز‌ها در خانواده هم می‌گوید و مخاطب بیشتر این فضاها را می‌بیند.
 
قهری در خصوص سبک نمایش مطرح کرد: در واقع می‌توان گفت نمایش یک طنز موقعیت است ولی سعی  کرده‌ایم که به هجو کشیده نشود و در خصوص باور‌پذیری برای مخاطبان به گونه‌ای است که تماشاگران می‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و فضا را بپذیرند.

وی در راستای کم بودن نمایش با مضمون جنگ نسبت به سینما و تلویزیون گفت: درست است که اجراهایی با این مضمون نسبت به سینما و تلویزیون کم بوده اما متن و اجراهای قوی داشته و به خوبی به موضوع پرداخته‌اند.

وی در این راستا افزود: در بیشتر نمایش و فیلم‌های جنگی ما شاهد اتفاقات خود جبهه بوده‌ایم اما این نمایش با نگاهی متفاوت و گسترده‌تر به موضوع نگاه کرده و به تصویر کشیده است.

گفتنی است؛ نمایش «ترانه‌ای برای آیدا» به کارگردانی حسام‌الدین قهری از پنج مهر در سالن استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.

از عوامل اثر می‌توان به: 

نویسنده: حمید‌رضا نعیمی؛ بازیگران: نسترن عاشوری، رامین دلفانی، کسری بنایی، فائزه قدمی، یگانه خدیوی، رژین دلفان، محمدجواد حجازی، احمد حامدی، حجت غلامی، رویا عطار‌زاده.

دستیار کارگردان: احمد حامدی؛ منشی صحنه: پگاه زارعیان؛ عکاس: سمن نورخلج؛ موسیقی: اشکان صفار‌زاده اشاره کرد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار