وزیر خارجه سوریه تاکید کرد تروریسم تنها مشکل سوریه نیست، بلکه مشکلی بین المللی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه، تاکید کرد: تروریسم فقط مشکل سوریه نیست بلکه مشکلی بین المللی است. تروریسم همانگونه که در سوریه اثر گذار بوده در آمریکا، روسیه و کشورهای همسایه ما نیز اثرگذار است.

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: موضوع تروریسم و داعش فقط مختص کشورش نیست و تهدیدی است که دامنگیر همه کشورها می شود. 

ولید معلم از آمادگی کشورش برای آغاز فرآیندی سیاسی همزمان با مبارزه با تروریسم خبر داد و گفت: در شرایط کنونی نمی توانیم امنیت را برقرار سازیم اما آمادگی داریم همزمان با مبارزه با تروریسم فرآیندی سیاسی را آغاز کنیم و به همین علت است که تاکید داریم مبارزه با تروریسم راه را برای حل سیاسی هموار می کند.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم تلاش های خود را با هر کشوری هماهنگ کنیم مشروط به اینکه ثابت شود آن کشور دارد برای مبارزه با تروریسم وارد گفتگو می شود.

وزیر امور خارجه سوریه از کشورهای حامی تروریسم انتقاد کرد و گفت: هیچ یک از همسایگان ما حتی به یکی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هم پایبند نماندند. سرازیر شدن موج مهاجران به مرزهای اردن و ترکیه دارد روز به روز گسترده می شود. تروریست ها هنوز دارند حمایت مالی و نظامی دریافت می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار