تولیدکننده‌های ایرانی با توجه به اینکه به اندازه کافی برای تولیدات خود بودجه ندارند مجبور هستند کالای خود را با قیمت بالایی به بازارعرضه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی، مرضیه محبوب طراح و سازنده عروسک با بیان این مطلب گفت: باید شرایطی فراهم شود تا کالاهای ایرانی و خارجی در بازار در کنار هم مورد مقایسه قرار گیرند  و بدین وسیله مصرف کنندگان پی به کیفیت کالاهای ایرانی ببرند ضمن اینکه تولیدکننده های ایرانی نیاز به حمایت مسئولین نیز دارند.

محبوب افزود: من به عنوان تولیدکننده عروسک اگر مطمئن باشم که کارم در بازار خریدار دارد و با استقبال مواجه می شود قطعا انگیزه ام برای تولید بیشتر خواهد شد و همین امر موجب تنوع عروسک ها در بازار می شود.

این طراح عروسک ادامه داد: متاسفانه در کشور ما عروسک های خارجی تنوع بیشتری دارند؛ به طور مثال در یک فروشگاه تعداد عروسک های خارجی بیشتر از ایرانی است و با توجه به تنوعی که دارد خانواده ها و کودکان ترجیح می دهند بیشتر از عروسک های خارجی استفاده کنند.

وی افزود: شرایط ساخت عروسک در کشور ما بسیار سخت است و شرایط مناسبی برای تولیدکننده های ایرانی وجود ندارد بنابراین باید به صورت ریشه ای به این موضوع رسیدگی شود.

سازنده عروسک های شهر موش ها ادامه داد: در کشور های خارجی در مغازه های عروسک فروشی شان همه عناصر یک عروسک وجود دارد تا آنجا که کودک می تواند برای عروسک مورد دلخواه خود لباس انتخاب کند و یا اینکه همان جا داخل عروسک پر می شود چیزی که در کشور ما هیچ وقت وجود نداشته است.

وی افزود: عروسک های ایرانی باید به شکل گسترده و زیاد تولید شوند متاسفانه حتی عروسک های خودمان هم از طرح های خارجی با کیفیت بسیار بد استفاده می کنند به همین دلیل هم فروش چندانی ندارد.

این سازنده عروسک ادامه داد: به طور کلی کالاهای فرهنگی ما نیاز به تبلیغات گسترده دارد ضمن اینکه باید در انتخاب طرح ها دقت بیشتری شود. تا آنجا که می دانم در کشورهای دیگر برای ساخت یک عروسک به صورت روانشناسانه بر روی آن کار می کنند تا کودک بتواند با عروسک همذات پنداری کند.

محبوب درباره برگزاری نمایشگاه و یا جشنواره برای کالاهای ایرانی نیز گفت: هر قدمی که در این راه برداشته شود خوب است زیرا کمک به شناساندن کالاهای فرهنگی ایرانی به مردم می کند ضمن اینکه به واسطه این فعالیت های فرهنگی مصرف کنندگان بیشتر در جریان کالاهای فرهنگی و نحوه استفاده از آنها قرار می گیرند.

برای اطلاع از آخرین اخبار اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی  به نشانی http://masrafefarhangi.ir/ مراجعه کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار