وزارت کشور انگلیس از ورود نخستین گروه از آوارگان سوری به این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور انگلیس روز سه‌شنبه از ورود نخستین گروه از آوارگان سوری به انگلیس در چارچوب برنامه پیشنهادی دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور خبر داد.

ورود این آوارگان به انگلیس در چارچوب برنامه‌ای صورت می‌گیرد که کامرون اوایل این ماه میلادی اعلام کرد.

بر اساس این برنامه قرار است تا سال 2020 میلادی در مجموع بیست هزار آواره وارد انگلیس شوند.

وزارت کشور انگلیس ضمن تاکید بر همکاری نزدیک با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افزود: در چارچوب برنامه استقرار افراد آسیب‌پذیر،‌ نخستین گروه از آوارگان سوری روز سه‌شنبه وارد انگلیس شدند.

دیوید کامرون ضمن خودداری از همراهی کردن با وزرای کشور اتحادیه اروپا برای توزیع آوارگان در سراسر اروپا اعلام کرده بود کشورش در مجموع پذیرای بیست هزار آواره‌ای خواهد بود که به ‌ویژه از اردوگاه‌های نزدیک مرز سوریه، ‌ترکیه و اردن عازم انگلیس خواهند شد.

این در حالی است که نهادهای مدافع حقوق بشر و احزاب مخالف دولت در انگلیس اعلام کرده‌اند: پذیرش این تعداد آواره کافی نیست.

کامرون همچنین صد میلیون پوند برای مقابله با بحران انسانی ناشی از آوارگی سوری‌ها اختصاص داده بود. بدین ترتیب میزان کمک‌ های انگلیس برای مقابله با این بحران به یک میلیارد پوند معادل یک میلیارد و سیصد و شصت میلیون یورو رسید.

دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرده بود حدود شصت درصد این کمک‌ها به صورت مستقیم به آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی که در سوریه فعالیت می‌ کنند اختصاص خواهد یافت و چهل درصد آن نیز برای کمک به آوارگان سوری در لبنان، اردن و ترکیه صرف خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار