کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: به نظر می‌رسد روند منفی بازار با شرایط پیش رو تا دی ماه سال جاری ادامه داشته باشد و حتی در سه ماه آتی با تشدید روند افت در بازار رو به رو باشیم.

هاشم باروتی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ادامه روند منفی بازار تا دی ماه گفت: به نظر می‌رسد روند منفی بازار با شرایط پیش رو تا دی ماه سال جاری ادامه داشته باشد و حتی در سه ماه آتی با تشدید روند افت در بازار رو به رو باشیم.


وی در این باره اظهار داشت: تا زمانی که ارزهای بلوکه شده آزاد نشود و شاهد واریز نقدینگی به بازار سرمایه نباشیم توقع رشد از شاخص درست نیست.

باروتی در خصوص شرایط اقتصادی کشور در دوران پسا تحریم بیان داشت: شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر و با وجود به جمع بندی رسیدن در موضوع مذاکرات همچنان در هاله  ای از ابهام است و تا زمانی که شاهد تحول اساسی در واقعیت اقتصاد نباشیم روند فعلی در بازار سرمایه منطقی به نظر خواهد رسید.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تا زمانی که دولت تمام هم و غم خود را روی مقوله کنترل رکود و کاهش تورم گذاشته‌اند و شرایط خوب ایجاد شده در دوران پسا تحریم را نادیده می‌گیرند طبیعتا بورس نیز از رکود حاکم بر اقتصاد طبعیت کرده و دچار رکود و در تشدید روند منفی خواهد شد.

وی در توضیح تاثیر کاهش نرخ سود بانکی و اهمیت نظارت بر این موضوع تاکید کرد: بالا بودن نرخ سود بانکی یسک از اساسی و مهم‌ترین مشکلات تشدید کننده روند منفی بازار است زیرا با نرخ 22 در صدی اعتبارت بانکی سرمایه گذاران تمایی به سرمایه گذاری در بورس نخواهند داشت و همین امر موجب تشدید روند منفی بازار و در نتیجه خروج نقدنکی از بازار خواهدشد.

باروتی در ادامه بیان داشت: بی اعتمادی سرمایه گذاران به روند بازار سرمایه موجب ادامه روند نزولی بورس شده است و سهامداران با مشاهده ادامه دار بودن این روند وارد صف‌های فروش شده و از بازار خارج می‌شوند و این امر بازار را منفی‌تر خواهد کرد.


کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: بازار سرمایه در انتظار حمایت دولت و مسولین مربوطه است تا شاید بتواند تا از این طریق اعتماد از دست رفته سهامداران را جذب و بورس را به دوران طلایی خود به عنوان نمایانگر اقتصادی کشور برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار