عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: شرایط تحقق شعار "آسمان آبی و زمین پاک" باید فراهم شود و تمام ابعاد آن در زیر ذره‌بین مورد بررسی قرار بگیرد.

حقانی:تحقق شعار
محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که مسئله ریزگردها با شعار برطرف نمی‌شود، اظهار کرد: ریزگردها مسئله‌ای فرابخشی و فرامنطقه‌ای است و با بیان یک شعار برطرف نمی‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت تحقق شعارها گفت: باید مسائل دسته بندی شود تا شرایط تحقق شعار مهیا شود، چه بسا که شعار آسمان آبی و زمین پاک مفاهیم متفاوتی دارد و تمام ابعاد مسئله از سوخت‌های فسیلی تا ریزگردها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا زمینه تحقق شعار فراهم شود و نگاه تک بعدی کمکی به حل مسئله نمی‌کند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در ادامه گفت: زمین پاک نیز در زمره این مسئله قرار دارد و فقط اختصاص به آلودگی بصری زمین ندارد. برداشت بی‌رویه آب از سفرهای زیرزمینی نیز بخش دیگر شعار زمین پاک محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد و نباید به معنای لفظی در این شعار اکتفا کرد.

عضو پارلمان شهری تهران اضافه کرد: تمامی این مسائل با مدیریت یکپارچه به سرعت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد چرا که مسائل فرابخشی و فرامنطقه‌ای است و تنها مربوط به شهرداری نمی‌شود و سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌ها باید به آن به طرز صحیح ورود کنند.

حقانی تأکید کرد: شعار آسمان آبی و زمین پاک نباید در سطح یک شعار باقی بماند، بلکه باید تمام ابعاد و بخش‌های آن در شعار به زیر ذره‌بین برود تا زمینه تحقق آن فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار