فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی استان گفت: اشیاء عتیقه مربوط به دوران قاجاریه و اسلامی از دو قاچاقچی در شیروان کشف وضبط شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، وحید رضا باقرزاده افزود: در بازرسی انجام شده از متهمان سه قطعه اشیا شامل دو عدد سینی ،یک سنگ قبر که متعلق به دوران قاجاریه واسلامی بوده اند کشف وبه همراه متهمین به مراجع قضایی معرفی و اشیا مکشوفه بعد از رسیدگی قضایی تحویل موزه اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد شد .

وی گفت : باتوجه به اخبار واصله مبنی بر انجام معامله عتیقه جات بلافاصله در هماهنگی های بعمل آمده بامرجع قضایی بطور مشترک عوامل یگان حفاظت با عوامل انتظامی فرماندهی شهرستان شیروان در عملیات غافلگیرانه 3نفر از متهمان را دستگیر کردند.

باقرزاده افزود: با شناسایی و دستگیری سودجویان و قاچاقچیان اشیای تاریخی ضبط و کشف آثار و اشیای بدلی در استان، شاهد حفظ مواریث تاریخی غنی و تمدن و فرهنگ اصیل این سرزمین باشیم.

گفتنی است:همشهریان وهم استانیهای عزیزمی توانند در صورت مشکوک شدن به حفاریهای غیر مجاز در تپه ها ومحوطه های تاریخی وانجام معامله های غیر قانونی در آن مکانها سریعا با شماره تلفن 0583228954 حاصل فرمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.