مسابقه «تیپ مخصوص» به مناسبت هفته دفاع مقدس از اول مهر هر شب از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

مجید بهرامی، تهیه کننده، کارگردان و طراح مسابقه «تیپ مخصوص» در خصوص چگونگی و جزئیات این مسابقه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مسابقه «تیپ مخصوص» به مناسبت هفته دفاع مقدس از فردا شب اول مهر ما بین خبرهای ساعت 19 و 21 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

وی افزود: این مسابقه در هفت قسمت 30 دقیقه‌ای هر شب، یعنی تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت. ساخت این مسابقه اوایل تیر آغاز و سه قسمت آن آماده تحویل به شبکه بوده و مابقی در مراحل تدوین است که تا پنجم مهر به پایان می‌رسد.

بهرامی بیان کرد: لوکیشن‌هایی که این مسابقه در آن‌ها ضبط شده است عبارتند از: سد امیرکبیر: شرکت‌کنندگان که متشکل از دو تیم سه‌نفره هستند، اولین مسابقه خود را در آن آغاز می‌کنند. به این شکل که دو تیم شرکت کننده با چتر وارد سد شده و از طریق غواصی به فشنگی که در یک صندوق تعبیه شده در سد وجود دارد دست یافته و با این فشنگ وارد لوکیشن و مرحله بعدی مسابقه یعنی جنگل می‌شوند. شرکت کنندگان در این مرحله وارد جنگل کلاردشت شده و از لابه لای درختان صندوقی را یافته که در آن یک تن‌ان‌تی برای رفتن به مرحله بعد یعنی کویر و منفجر کردن کلبه مورد نظر است.

وی تصریح کرد: ویژگی اصلی این مسابقه بالا بردن اعتماد به نفس مردم است چرا که مردم با دیدن این برنامه با نحوه فعالیت و شرایط کسانی که در این مملکت برای حفاظت و صیانت از آن‌ها تلاش می‌کنند آشنا می‌شوند. همچنین خونسردی این کماندوها که چطور با آرامش و تبحر تمام این مراحل را به آسانی پشت سر می‌گذارند موضوع قابل توجهی است.

وی افزود: این مسابقه نمایشگر اقتدار نیروهاینظامی کشور و توانمندی‌های نیروهای نظامی ما خواهد بود. به علاوه گوشه‌ای از تجهیزات ارتش و اختراعات جدید نیز به معرض نمایش گذاشته می‌شود. 

مجید بهرامی عنوان کرد: از دیگر ویژگیهای این مسابقه مطرح شدن تخصص کناندوهاینظامی ما در هر یک از بخشهایی است که در آن حضور دارند. کماندوهای شرکت کننده در این مسابقه در رشته‌های مختلفی همچون هوابرد، تک‌تیراندازی، مربی کوهستان، غواصی و ... دارای تخصص هستند. بنابراین باید بگویم معیار اصلی ما برای انتخاب این افراد تکنیک، خبره بودن در علوم و فنون جنگی بوده است. به گونه‌ای که به لحاظ فنی همه این ویژگی‌ها را به همراه دارند.

تهیه کننده پلاک یک پیش‌بینی خود در مورد بازخوردهای مردم را این‌گونه عنوان کرد: در چند روز اخیی که در فضای مجازی عکس‌های مربوط به مسابقه را منتشر و تیزرهایی که روی آنتن رفته، تماس‌های بسیاری مبنی بر پی‌گیری بینندگان در مورد زمن پخش و چگونگی آن دریافت کره و سؤالاتی از قبیل این‌که آیا این برنامه ایرانی است مطرح شده است. چرا که آن‌ها بسیار تعجب کرده و پی‌گیر زمان پخش آن هستند.

وی در پایان عنوان کرد: در پایان مسابقه «تیپ مخصوص» فرمانده نیروی زمینی از تیم برگزیده تقدیر به عمل آورده و نشان اقتدار و افتخاری که در نظر گرفته شده به آن‌ها اهدا خواهد شد. «نشان سرباز ملی» نشان لیاقی است که به کماندوها داده شده و این‌گونه از آن‌ها تجلیل می‌شود.

در پایان لازم است متذکر شوم که تمام انفجارها، تیراندازی‌ها و اتفاقات مسابقه رئال است. در واقع ما شاهد یک مستند خواهیم بود.

گفتنی است؛ تهیه کننده، کارگردان و طراح این مسابقه مجید بهرامی، تدوین: محمد مصداقی، گرافیک:‌ مهدی افشار و گوینده محمدرضا علیمردانی هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار