سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق برنامه‌ریزی، برنامه‌ای برای دیدار رئیس جمهور و اوباما وجود ندارد اما عرصه دیپلماسی غیرقابل پیش‌بینی است.

"نوذر شفیعی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به برخی حاشیه‌سازی‌ها نسبت به دیدار احتمالی رئیس جمهور و اوباما در حاشیه نشست سازمان ملل اظهار کرد: انجام هر ملاقاتی در این سفرها از قبل برنامه‌ریزی می‌شود لذا قراری برای ملاقات روحانی با اوباما وجود ندارد.

نماینده ممسنی تاکید کرد: عرصه دیپلماسی و سیاست سیال و غیرقابل پیش‌بینی است و احتمال بروز اتفاقاتی بر حسب ضرورت وجود دارد.

وی ادامه داد: امکان دارد یک رفتار و برخورد سیاسی نسبت به سیاسیون کشورهای دیگر در حاشیه نشست سازمان ملل متحد طبق تشخیص دولتمردان کشورمان انجام شود که در این صورت اتفاق بسیار عجیبی رخ نداده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: نباید نگران بود زیرا باید از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی بسیاری از موارد را حل و فصل کرد.

شایان ذکر است؛ رئیس جمهور کشورمان چندی پیش در مصاحبه با شبکه سی بی اس دیدار خود را با اوباما در حاشیه نشست سازمان ملل متحد را رد کرده بود.

همچنین رئیس جمهور به منظور شرکت در نشست سازمان ملل متحد برای سومين دور پنجشنبه دوم مهرماه به نیویورک سفر می‌کند، وی سال گذشته 31 شهريور برنامه سفر خود به نيويورك را با هدف آخرين رايزنی‌های هسته‌ای در حاشيه اجلاس سازمان ملل تهيه كرده بود.

اما امسال سخنرانی و ديدارهای رئیس جمهور در زمان برگزاری اجلاس جنبه عمومی‌تری دارند و براساس اخبار منتشر شده وی به تبيين نظرات ايران درباره مهم‌ترين مسائل بين‌المللی خواهد پرداخت. روحاني در نخستين حضور خود در اجلاس سازمان ملل در سال 92 طرح "جهان عليه خشونت و افراطی‌گری" را ارائه داده بود كه با اكثريت آرا نيز به تصويب رسيد.

در عين حال به‌رغم پايان يافتن مذاكرات هسته‌ای ايران، تروريسم به‌عنوان يكي از بحران‌های اساسی خاورميانه همچنان به قوت خود باقی است و روحانی به‌ احتمال در اين سفر مجال بيشتری برای رايزنی در اين مورد خواهد داشت.

مجيد انصاری معاون پارلمانی رئيس‌جمهور درباره سخنرانی روحانی در اجلاس 2015 پيش‌بينی كرده وی به نمايندگی از مردم ايران از چهره اسلام دفاع كند. روحانی طرح جهان عاری از خشونت را مطرح كرد كه مورد استقبال جهانيان قرار گرفت و امروز جهانيان آماده شنيدن پيام صلح‌آميز مبتنی بر حقوق متقابل هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار