عضو سابق کنست گفت درپی توافق با ایران، اسرائیل به همکاری نظامی و اطلاعاتی آمریکا نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "هیلیک بار" عضو سابق کنست و عضو حزب کارگر اسرائیل در گفتگوی اختصاصی با نشریه واشینگتن تایمز گفت: با توجه به اینکه دولت اوباما با وجود اعتراض اسرائیل، با ایران به توافق هسته‌ای رسید آمریکا و متحدانش اکنون باید امنیت اسرائیل را از طریق کمک نظامی و اطلاعاتی بیشتر تضمین کنند.

وی افزود احزاب اصلی اسرائیل با توافق هسته‌ای ایران مخالف هستند، توافقی که ایران را در ازای محدودیت‌ها و نظارت بیشتر بر برنامه هسته‌ای‌اش تا ده سال بعد از تحریم‌های بین‌المللی رها می کند.

عضو سابق کنست گفت با توجه به توافق، اسرائیل به کمک و حمایت بیشتر واشینگتن برای دفاع از خود در مقابل ایران و متحدانش در خاورمیانه نیاز دارد. هیلیک بار گفت: «اولاً مهم است که مطمئن شویم ایران در مورد تعهداتش طبق توافق تقلب و فریب کاری نمی کند. اما آمریکا و شرکایش باید همه ابزارهای لازم را برای اطمینان از اینکه اسرائیل برتری نظامی و استراتژیکش را در منطقه حفظ کند، فراهم نمایند. اگر چنین چیزی از بین برود برای اسرائیل و غرب خوب نخواهد بود.»

 وی حاضر نشد درباره جزئیات مربوط به خواسته‌های نظامی و سلاح هایی که اسرائیل می خواهد صحبت کند و گفت درباره این مسائل بحث و گفتگوهایی در جریان است.

هیلیک بار افزود بیشتر شدن میزان تبادل اطلاعاتی برای آمریکا و اسرائیل بسیار مهم است. او متذکر شد در مذاکرات نهایی با ایران، اسرائیل کاملا به حاشیه کشیده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار