سلاحی جنگی که سیستم عامل دارد+عکس

شرکت آمریکایی TrackingPoint به تازگی اسلحه هوشمندی طراحی کرده است که از سیستم عامل لینوکس بهره می‌برد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این شرکت آمریکایی مدعی شده است که سلاح مذکور، قابلیت ردیابی اهداف متحرک از صدها متر فاصله را دارد. در وبگاه این شرکت آمریکایی، این سلاح با قابلیت ردیابی حدود یک کیلومتر، 17 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

سلاحی که سیستم عامل دارد

سازندگان این سلاح، چند دلیل را برای گرانی این اسلحه عنوان کردند. دارا بودن پردازنده‌های نظامی قدرتمند، بهره‌گیری از لیزر و امکان شلیک این سلاح با استفاده از امواج وای فای، از جمله قابلیت‌هایی است که سبب گرانی این سلاح شده است.

شرکت TrackingPoint آمریکا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت های سازنده سلاح در آمریکا است و به تازگی اعلام کرده که مبلغی در حدود 35 میلیون دلار را در بخش تحقیقات خود، سرمایه‌گذاری کرده است. مسئولان این شرکت، از بخش تحقیقات به عنوان هسته اصلی فعالیت‌های خود یاد کردند.

البته کارشناسان امنیتی عنوان کردند که سلاح ساخت این شرکت که بر اساس سیستم عامل کار می کند، دارای آسیب‌پذیری است و ممکن است که توسط هکرها مورد تهاجم قرار بگیرد؛ اما کارشناسان این شرکت در پاسخ به ابهامات اعلام کرده اند، هکری که بخواهد این سلاح‌ها را هک کند، باید بتواند در فاصله‌ای کمتر از 30 متر به سلاح نزدیک شود که این غیر ممکن است.

سلاحی که سیستم عامل دارد

حال تا چه میزان ادعاهای این شرکت با واقعیت تطابق دارد، سوالی است که ممکن است در ذهن هر خواننده‌ای پیش بیاید. به نظر می‌رسد، یکی از سیاست های کلی در راهبرد نظامی، سیاسی و اقتصادی ایالات متحده، بزرگنمایی در قدرت این کشور است و بخش اعظمی از توان معرفی‌شده این کشور، قابلیت اجرایی نداشته باشد.

منبع سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.