رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: 1800 اکیپ ثابت وسیار در پایگاه‌های ضبح دام حضور دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از مراکز خرید و کشتار دام در جمع خبرنگاران گفت: در سراسر کشور 1500 پایگاه برای خرید و ذبح دام در نظر گرفته شده و 1800 اکیپ ثابت و سیار با دو 2720 دامپزشک و کارشناس بازرس بهداشتی گوشت نیز وظیفه هدایت و نظارت بر این پایگاه‌های سیار و ثابت را بر عهده دارند.

خلج  تصریح کرد: همچنین علاوه بر این تعداد دامپزشک وکارشناس 530 روحانی هم بر ذبح شرعی دام نظارت دارد .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: سازمان دامپزشکی مسئول تامین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی بوده و به مردم توصیه می‌کند که حتما دام قربانی را از مراکز تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری و در همان جا ذبح نمایند.

وی یادآور شد: این سازمان تلاش دارد تا با آموزش دادن به مردم برای ضبح دام در ایامی به غیر از اعیاد هم در منازل و معابر متوقف شود و به جایگاه های مخصوص که توسط شهرداری و زیر نظر سازمان دامپزشکی تعبیه شده مراجعه نمایند.

خلج بیان داشت: امسال پیش بینی می‌شود حدود 120 هزار راس در این مراکز ذبح شوند

وی همچنین بیان داشت: در عید قربان سال گذشته حدود 7 در هزار لاشه در میادین تحت نظارت بهداشتی نظارین دامپزشکی ضبط عمومی و در عین حال 25 در هزار لاشه ضبط موضعی شد.

وی در خصوص بیماری های دام اظهار داشت: برخی بیماری‌های دامی اشکار است اما برخی بیماری‌ها محرز نبوده و تنها ناظران بهداشتی و دامپزشکان توانایی تشخیص آن را دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص انتقال برخی بیماری‌ها همچون تب کریمه کنگو بیان داشت: مردم لاشه دام ذبح شده را به مدت 18 تا24 ساعت در یخچال نگهداری و پس از مدت یاد شده لاشه را قطعه بندی و توزیع نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با نگهداری لاشه دام در یخچال در صورتی که دام به ویروس بیماری تب کریمه کنگو آلوده باشد آن ویروس از بین رفته و دیگر مشکلی برای انسان ندارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار