ضرورت ارائه چشم‌انداز روشن از تولید دانش‌بنیان

دبیر ستاد توسعه فناوری، آب، خشکسالی محیط زیست معاونت علمی و فناوری از ارائه چشم انداز روشن به تولید دانش‌بنیان که از ضروریات است خبرداد.

حسنعلی بهرامی دبیر ستاد توسعه فناوری، آب، خشکسالی و فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد: ایده پردازی و حمایت از آن دسته ایده‌هایی که دارای خلاقیت، ابتکار، نوآوری و قابلیت نمونه‌سازی و ویژگی‌هایی همچون نداشتن مشابه خارجی، ارائه چشم‌اندار روشن از تولید دانش‌بنیان بسیار ضروری است.

وی در ادامه افزود: ایجاد یک شرایط مناسب برای حمایت از موضوع ایده‌پردازی از مرحله دریافت ایده تا کمک به ثبت، نمونه سازی و سپس ورود به بازار و تجاری سازی آن از جمله مواردی است که باید به آن توجه خاصی شود.

بهرامی تاکید کرد: برای رسیدن به چنین هدفی لازم است آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌های مشخصی در این خصوص به منظور بسترسازی خلق و برای اجرای ایده‌ تدوین و به کارگیری شود.

دبیر ستاد توسعه‌فناوری و فرسایش و محیط زیست معاونت علمی با اشاره به راههای ورود به عرصه فناوری تصریح کرد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی، توسعه فناوری و تجاری سازی فناوری از جمله راههای ورود به عرصه فناوری است.

وی در خصوص چالش‌های ورود به عرصه فناوری خاطرنشان کرد: لزوم انجام برخی هماهنگی‌های بین بخشی، وضع برخی قوانین و مقررات، عدم اطلاع عرضه کننده و عدم اطلاع کافی از آینده فناوری از جمله چالش‌های ممکن در عرصه فناوری‌های آب خاک و محیط زیست است.

بهرامی با اشاره به فناوری های به کار گرفته شده در حوزه آب بیان کرد: سامانه های نوین آبیاری نمک زدایی، آب، تولید آب از رطوبت هوا، سامانه های هشدار و پیش آگاهی خشکسالی ازجمله فناوری‌های به کار گرفته شده در حوزه آب است.

وی عنوان کرد: از مهمترین مشکلات ریست‌محیطی در حال حاضر در حوزه‌های مدیریت، بازیافت زباله‌ها و خطر آلودگی منابع آب، خاک و هوا است که لزوم پیشگیری و جلوگیری از آلودگی چنین منابعی قبل از انجام هر نوع اقدامی ضروری است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار