محمد سلیمی مجری تلویزیون از ویژگی‌های یک مجری خوب و موفقیت برنامه‌های نیمرخ، نود و کوله‌پشتی گفت.

محمد سلیمی مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مجریان و برنامه‌های حال حاضر تلویزیون اظهار داشت: بسیاری از مجریان موفق ما در سال‌های اخیر کمتر در این عرصه حضور داشتند. وقتی قرار باشد یک برنامه با ساختار جدید بسازیم، تهیه کننده سعی می‌کند تمامی اجزا را درست انتخاب کند و همین موضوع باعث ظهور برنامه‌های موفقی مثل نیمرخ، نود و کوله پشتی شد. باید برای جوان امروز نیز برنامه‌ای استاندارد ساخت.
 
مجری برنامه سیمای خانواده در خصوص نوع پوشش مجریان و ویژگی‌های یک مجری خوب بیان کرد: مخاطب قبل از شنیدن، می‌بیند! قبل از آن که به کلام و پیام یا اجرای مجری توجه کند، نوع پوشش او را می‌بیند و بر اساس همین پوشش او را به لحاظ شخصیتی و هویتی در ذهن خود طبقه‌بندی می‌کند. پوشش مناسب و متناسب از ملزومات اجراست اما نه این که پوشش تجملاتی در سیمای ملی داشته باشیم، می‌توان در عین سادگی، پوشش جذاب و مناسب داشت. 
 
سلیمی در ادامه مطرح کرد: درون‌مایه یک ارتباط‌گر رسانه‌ای به طور حتم باید ظرفی از دانش عالی و به روز باشد. مهارت کلامی و شناخت علوم ارتباطات و رسانه از ثروت‌های یک مجری خوب است.
 
وی با اشاره به این که مخالف حضور بازیگران در عرصه اجرا نیست، گفت: هیچ کس جای دیگری را تنگ نمی‌کند و همواره در دنیا حضور بازیگر و خواننده و... در اجراهای ویژه و جشنواره خاص مرسوم بوده است، اما بهتر است کسانی وارد این حیطه شوند که این هنر رسانه‌ای را بلدند. وقتی هنرمندانی مثل داریوش ارجمند، محمدصالح اعلاء و رسول نجفیان یا رامبد جوان با آن تمامیت برنامه‌ای را اجرا می‌کنند، می‌توان از آن‌ها آموخت.
 
مجری برنامه «لباس ایرانی» در خصوص فعالیت‌های اخیر خود عنوان کرد: هم اکنون در پیش تولید یک برنامه برای جوانان هستیم و از طرفی همچنان منتظر پخش برنامه «صدا» از شبکه سه که در آن برای نخستین بار در سیما به کشف استعدادهای خوانندگی پرداختیم. این برنامه قرار بود نزدیک به دو سال پیش در ایام نوروز پخش شود اما حالا زمزمه‌های پخشش به گوش می‌رسد که امیدواریم این اتفاق برای بهابخشی به جوان امروز ایرانی رقم بخورد.
 
وی در پایان در توصیه‌ای به علاقمندان اجرا گفت: اگر علاقمندان این عرصه وارد جریانات آموزشی شده‌اند، خیلی خوب است اما تا زمانی که رسانه برای جذب مجری یا گوینده فراخوان ندهد و علاقمندان از این طریق خود را محک نکنند راه به جایی نمی‌برند. ما در برنامه «نیمرخ» برای جذب مجری فراخوان دادیم و همین موضوع باعث کشف بسیاری از مجریان موفق تلویزیون شد. چندی پیش از طرف شریعت‌پناهی، مدیر گروه اجتماعی شبکه اول سیما پیشنهادی شد مبنی بر ساخت یک برنامه برای کشف استعداد در زمینه اجرا که امیدوارم ما با این برنامه علاقمندان را شناسایی و جذب کنیم و آن‌ها نیز خود را در میدانی جدی،‌ جدید و استاندارد محک بزنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار