دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: بر اساس قانون اساسی تربیت بدنی باید جوانان رایگان باشد.

محسن سمیع زاده، دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: این روزها شنا وضعیت خوبی ندارد، رویکرد غیر کارشناسانه برخی افراد به این رشته باعث گرانتر شدن و دور از دسترس شدن شنا برای جوانان و خانواده‌های آنان باشد.

وی افزود: در کشوری که طبق آمار دسترسی به مواد مخدر برای جوانان، زیر 5 دقیقه و قیمت مواد مخدر خطرناک زیر پنج هزار تومان است. گران کردن ورزش ضربه مهلکی به بدنه جامعه وارد می‌کند.

سمیع زاده ادامه داد: خصوصی سازی اماکن ورزشی مشکل بزرگی است که هرروزه شاهد آن هستیم، مگر نه اینکه طبق قانون اساس، تربیت بدنی باید برای جوانان رایگان باشد.

دبیر فدراسیون شنا اضافه کرد: می‌توانیم استخر انقلاب را مثال بزنم این استخر که یکی از پایگاه‌های قهرمانی کشور است، روز گذشته توسط اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان به مبلغ 950 میلیون به بخش خصوصی اجاره داده شد.

وی اظهار کرد: حالا این سوال به میان می‌آید که هزینه این اجاره از کجا تامین خواهد شد، به طور قطع جوانان و خانواده‌هایشان باید این هزینه های گزاف را بپردازند.

سمیع زاده ادامه داد با توجه به آغاز طرح سلامت وزارت بهداشت بسیار مطلوب است که بخشی از آن به پیشگیری اختصاص یابد که ورزش می‌تواند به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از بیماری‌ها باشد، نمایندگان مجلس هم باید برای سلامت جوانان دست به کار شدند.

وی در پایان گفت: با واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی آینده مبهمی برای جوانان و جامعه رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار