پرداختن به موضوعات ارزشی شناسنامه هنری هنرمند را قوی می‌کند.

محمد باوی‌زاده گرافیست در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: پرداختن به موضوعات ارزشی شناسنامه هنری هنرمند را قوی می کند و با توجه به اینکه هر هنرمند باورها، تعهدات ملی و مذهبی دارد پرداختن به این مفاهیم برای او بسیار مهم است.
 
وی افزود: هنرمندانی که رزومه‌های سنگینی دارند اگر در کارنامه هنری‌شان توجهی به مسائل ملی و باورهای مذهبی نداشته باشند کارهایشان تهی و خالی است. هنرمند باید به بیان حقایق و ارزش‌هایی که به آن باور دارد بپردازد.
 
باوی‌زاده خاطرنشان کرد: من مدتی روی مفاهیم ارزشی کار کردم و احساس می‌کنم کار کردن در این فضا خیلی تاثیرگذار است و به اعتقاد من باید به هنرمند متعهد بها داده شود تا آثار فاخر با این حال و هوا را خلق کند و به یادگار گذارد.
 
وی اظهارداشت: به اعتقاد من هنرمند با اعتقاداتش زندگی می‌کند و وقتی دست به خلق اثری با آن مفاهیم می‌زند در واقع نوعی به تکلیف و وظیفه‌ای که به گردن دارد عمل می‌کند. هر علمی یک زکاتی دارد و زکات هنر بیان حقایق است.
 
وی ادامه داد: هنرمند در هر کجای جهان که ظلم را ببیند باید آن را به زبان هنر بیان کند و در جهت آگاه‌سازی افراد گام بردارد. همان طور که این روزها هنرمندان کشورهای مختلف با مشاهده اقدامات وحشیانه و ناحق داعش سعی در رسواسازی آنها دارند با زبان هنر به بیان آن می‌پردازند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار