حمایت مجدد رئیس جمهور چین از توافق هسته ای با ایران

رئیس جمهور چین در کنفرانس خبری مشترک با اوباما در واشنگتن باردیگر بر حمایت پکن از توافق هسته ای با ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شی جین پینگ» رییس جمهور چین در کنفرانس خبری مشترک با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا گفت: ما توافق کردیم که با قدرت کامل، طرح عدم اشاعه تسلیحات هسته ای را اجرا کنیم. من و رئیس جمهور آمریکا از برنامه اقدام جامع که درباره برنامه هسته ای ایران حاصل شد استقبال می کنیم ما همچنین تصریح می کنیم همه طرفها باید به طور کامل این توافقنامه را اجرا کنند و برای اجرای همه قطعنامه های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل همکاری کنند.

وی افزود: ما همچنین بار دیگر بر تعهد خود برای تحقق خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره به شیوه ای صلح آمیز را اعلام می کنیم و مخالف هر گونه اقدامی هستیم که منجر به تنش در شبه جزیره کره یا نقض قطعنامه های شورای امنیت شود.

رئیس جمهور چین تاکید کرد: با توجه به توسعه مناسبات دو کشور طی دهه های اخیر منافع چین و آمریکا به یکدیگر مرتبط است و ما مسئولیت های بیشتری در قبال صلح و ثبات جهانی داریم. زمینه های گسترده ای وجود دارد که دو طرف می توانند بایکدیگر همکاری کنند. چین آماده همکاری با آمریکا است تا دو کشور و جهان بتوانند بیشتر و بهتر از منافع این مناسبات بهره مند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار