اوباما گفت :ما ائتلافی جدید را از جنوب آسیا تا منطقه ساحل در آفریقا ایجاد کردیم تا با تهدیدات تروریستی موجود مقابله کنیم.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور آمریکا در مراسم معارفه رئیس جدید ستاد ارتش آمریکا گفت، ما ائتلافی جدید را از جنوب آسیا تا منطقه ساحل در آفریقا ایجاد کردیم تا با تهدیدات تروریستی موجود مقابله کنیم.

باراک اوباما افزود:امروز به خاطر اقدامات مارتین دمپسی آمریکا به متحدان خود از اروپا تا آسیا و منطقه اطمینان های لازم را داده است.ما به ماموریت رزمی خود در افغانستان پایان دادیم و طولانی ترین جنگی که آمریکا در آن حضور داشت به پایان رساندیم.

ما ائتلافی جدید را از جنوب آسیا تا منطقه ساحل در آفریقا ایجاد کردیم تا با تهدیدات تروریستی موجود مقابله کنیم.ما ائتلافی را ایجاد کردیم که با گروه تکفیری صهیونیستی داعش در عراق و سوریه مقابله کند.ما دفاع سایبری خود را تقویت کردیم و با شیوع ابولا در غرب آفریقا مقابله کردیم.هیچکدام از این موارد بدون هدایت مارتین دمپسی میسر نبود.

وی در ادامه گفت:آنچه که هم اکنون قابل توجه است این است که نیروهای نظامی ما با کاهش بودجه ای روبرو هستند که ناشی از بی ملاحظگی است.کمتر از یک هفته دیگر لازم است که کنگره بودجه را برای ادامه کار دولت به تصویب برساند.من تنها می توانم بگویم که حالا زمان آن نیست که در مسیر بودجه مشکلاتی ایجاد شود.این موضوع برای آمادگی نظامی ما خوب نیست.این موضوع برای نیروهای نظامی ما خوب نیست.این موضوع برای خانواده ها خوب نیست.این موضوع برای کشور ما خوب نیست.به عنوان فرمانده تمامی قوا معتقدم که ما باید در آمریکا و امنیت ملی خود سرمایه گذاری کنیم. 

اوباما گفت:حتی پس از رفتن مارتین و من ،ما هنوز کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم.ما هنوز با تهدیدها و چالش های جدید در این جهان متغیر روبرو هستیم.ما باید گروه تکفیری صهیونیستی داعش را به فوریت تضعیف و نابود کنیم.ما باید بقایای القاعده ،شبکه های تروریستی در جهان را نابود کنیم.ما باید سیستم های دفاعی خود را با قرن بیست و یکم تطابق دهیم.ما حمایت و پشتیبانی را که نیروهایمان به آن نیازمند هستند به آنها ارائه دهیم تا آنها بتوانند ماموریت های خود را اجرا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار